[Pardus-kullanicilari] pardus usb disklere kuruluyor flash diskler sorunsuz çalışıyor

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
9 Şub 2007 Cum 09:55:15 EET

09 Şub 2007 Cum 07:09 tarihinde, selim ok şunları yazmıştı:
> Ortada iki farkli durum var aslinda. Hatta 3 :)
>
> Biri cd kalibini usb bellege yazmak ve pardus'u usb bellek üzerinden
> kurmak, yani kurulum CD'si olmadan.

 Uzun süredir bu işlem yapılabiliyor, hatta RC zamanında initramfs deki usb
sorununu çözmeye çalışırken hep usb çubuk ile denemeler yapıyordum. Ancak
farklı usb disklerde de sağlıklı çalışabilmesi için (örneğin ext2 vs. dışında
başka dosya sistemlerini kullanarak da usbden kurulum yapılabilmesi için)
bazı değişiklikler gerekiyor ve şu anda kurulum çubuğunun hazırlanması kolay
değil. Bu işlemi temiz bir hale getirdiğimizde sanırım kullanımı için
yardımcı olacağız.

 Şu anda denemek isteyenler için, özetle;

 Elinizdeki çubuğu ext2 olarak formatlayın ve iso dosyasının içindeki
dosyaları aynı sıralama ile çubuğa koyun.

 grub.conf da kernel satırına livedisk ekleyin.

 Çubuğun mbr sine grub yazın.

 Bu işlemlerden sonra çalışıyor, ancak arada ince ayar yapmanız vs.
gerekebilir. Denemek isteyenler için şu anda anlatabileceğim bu kadar :)