[Pardus-kullanicilari] Pardus 2007 - Wireless WEP

Umut D. linuxlist at gmail.com
6 Şub 2007 Sal 22:03:40 EET

Merhaba,

Pardus ile bir problemim var. Dizüstü bilgisayarım DELL XPS M140 (Inspiron
640m muadili). Üzerinde IPW2200 wireless kart var. Wireless bağlantısını
UBUNTU altında WPA2, WEP ve açık olarak bağlayabiliyorum.

Pardus ile iki kurulum denedim. Sonuç olumsuz. İşte yaptıklarım:

Ağ yöneticisi ile gereken ayarları yaptım (WEP 40 bit deniyorum, en basit
hali, 5 ASCII karakter)

Tara dedim, ESSID'imi buldu. DHCP kullanmadığım için gereken ağ ayarlarını
yaptım. Ağ anahtarını WEP ASCII seçerek 5 karakter ASCII (5 tane S harfi)
olarak yazdım. En sonunda da Ağ Yöneticisi penceresinden kablosuz ağımın
başındaki çentiğe tıkladım.

Bir şey olmadı.

Konsol açtım, su yazarak root olduktan sonra öncelikle ifconfig eth1 diyerek
ip ayarlarını kontrol ettim:

# ifconfig eth1
eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:16:6F:87:A8:CB
          inet addr:192.168.1.201  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:0 (0.0 b)
          Interrupt:177 Base address:0xa000 Memory:dfbfd000-dfbfdfff

Müteakiben iwconfig eth1 ile kablosuz durumu inceledim:

# iwconfig eth1
eth1      unassociated  ESSID:"DELL52MFY91"
          Mode:Managed  Frequency=2.462 GHz  Access Point: Not-Associated
          Bit Rate:0 kb/s   Tx-Power=20 dBm   Sensitivity=8/0
          Retry limit:7   RTS thr:off   Fragment thr:off
          Encryption key:5353-5353-53   Security mode:restricted
          Power Management:off
          Link Quality:0  Signal level:0  Noise level:0
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

Ağ anahtarının "SSSSS" olduğunu söylememe gerek yok. Ne yazık ki bu
"unassociated" yazısını aşamadım. Access Point kısmı için

# iwconfig eth1 ap 00:11:F5:F4:4B:21

komutunu verdim.

# iwconfig eth1
eth1      unassociated  ESSID:"DELL52MFY91"
          Mode:Managed  Frequency=2.462 GHz  Access Point: 00:11:F5:F4:4B:21
          Bit Rate:0 kb/s   Tx-Power=20 dBm   Sensitivity=8/0
          Retry limit:7   RTS thr:off   Fragment thr:off
          Encryption key:5354-4552-45   Security mode:restricted
          Power Management:off
          Link Quality:0  Signal level:0  Noise level:0
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

Nafile. Bir türlü kablosuz ağ bağlantısını beceremedim. Bu pardusun ikinci
temiz kurulumu ve aynı sorunu yine yaşıyorum.

Acemi bir kullanıcı değilim. Gentoo'yu masaüstü modunda kullanacak kadar
mazoşistim. Ayrıca Pardus 2007 çıkana kadar olan sürede Ubuntu Edgy ile tüm
işlerimi halledebilme kabiliyetine sahiptim.

Netice olarak, unassociated problemini aşamadım.  Kablosuz bağlantı
kurabilmek için ne yapmam gerek?

Saygılarımla...