[Pardus-kullanicilari] VirtualBox Sorunu

selim ok selimok at gmail.com
5 Şub 2007 Pzt 01:55:14 EET

04.02.2007 tarihinde Serkan <serkan.pardusteknik at gmail.com> yazmış:

> Arkadaşlar ben bu VirtualBoxi kurdum ve Pardus-Wikide denen ayarların
> hepsini yapdım ve server 2003 cd sini takıyorum ama sole bir uyarı
> veriyor:
> FATAL: Could not read from the boot medium! System halted.
>
> bu ne demek? bide benim bakinemde CD-RW ve DVD-RW takılı ustteki CD-WR
> ama anakart ayarlarımda İlk önce DVD-RW görüyor bunun bir sorunu olurmu?
> Bide anakart ayarlarımda sistem hardiskden başlamaya ayarlı onuda
> değiştirmem gereklimi lütfen yardım...

Anakart ayarlarindan cok virtualbox ayarlarin önemli :) VirtualBox
programinin ana arayüzünde olusturdugun sanal makineye ait özellikleri
ayarlayabilecegin bir kisim var, orada CD/DVD Rom yazar mavi bir yaziyla.
Ona tiklayip Mount CD/DVD Drive secenegini tikla, Host CD/DVD Drive'in
karsisinda bulunan secim menüsünden cikanlardan birini sec. Bende bir dvd
birde dvd-rw var ama yalnizca birini görüyor. Eger sende hicbirini görmezse
önce dvd-romlarin icindeki cd'leri cikart. sonra tekrar dene. Onlari
ayarladiktan sonra sanal makineyi baslatmadan önce Kurulum CD'sini takman
yeterli.

Umarim ise yarar.

Iyi calismalar,
Selim