[Pardus-kullanicilari] Yazýcý Kurulumu Ve program Kurulumu ( diðer sorduðum sorularýn sonuçlarý)

Mehmet Selim Imre selimimre at gmail.com
4 Þub 2007 Paz 15:36:41 EET

Merhabalar,

Grubu takip edenlere biraz hatırlatma; USR 9108 üzerindeki yazıcı sunucusuna
bağlı Xerox'u tanıtmakta, Masaüstüne yerel ağdaki Lilo Linux kurulu bir
PCdeki programdan terminal penceresi açmak için kısayol yaratmakta,
divx,xvid dosyalarında kareleşme ve bozuk renk sorunları yaşamıştım. Benzer
sorunları olanlar için yaptıklaırmı yazayım dedim;

1.Öncelikle masaüstüne kısayol çok kolay oldu. Özellikle Hakan Şahin bey'İn
katkısı ile çözdüm. Masaüstü sağ menü, yeni oluştur, uygulama bağlantı ile
bir kısayol yarattım. Bunun ayarları içinde komut kısmına "telnet
10.1.1.51-l ibemf"  yazdım ve gelişmiş seçeneklerden "uçbirimde
etkinleÅŸtir" i
seçtim. Şu an masaüstüne tek tıklayarak direk terminal penceresi açıyorum.
Şimdilik sadece Fx ve yön tuşları sorunum var; xterm 4 klavyede Fxler
çalışıyor yönler çalışmıyor, xterm3te ise yönler çalışıyor Fxler çalışmıyor.
Hiç olmadı xterm3te kullanırım, yön tuşlrı çalışır, Fxler yerine de
ctrl+a,b,c,d olayını yaparım.

2.USR 9108 üzerindeki yazıcı sunucuna bağlı Xerox'u kullanmayı başaramadım.
Bir şekilde pardus yazıcı ile haberleşemiyor. Sürücü sorunu olduğunu
sanmıyorum çünkü hem orjinal sürücüyü, hem de samsung sürücüsünü denedim,
kurulum başarı ile bitti. Döküman yolayınca çıktı alınmıyor. IPP dahil ağ
yazıcı tplerinden hepsini denedim. Hatta yerel yazıcı bağlantı noktasına
http url'sini bile girerek denedim olmadı. Orjinal Xerox CDsi çalışmıyor.
Yani çalışıyor ama setup.sh çalışmıyor. " /root/.setup4606: error while
No such file or directory" mesajını alıyorum. Ki sanırım bu gtk'nın daha üst
versiyonu bilem yüklü bende. En kötü olasılıkla bu yazıcıyı paylaşan bir
windows makinası üzerinden samba yoluyla yazdırırım ama onu istemiyorum.
Umarım çözümü bilen biri vardır.

3.Kareleşme ve renk bozulması olan avi'leri Mplayer ile açarak çözdüm.
Altyazılar ve ses'te gayet güzel. Ama bazı dosyalar açılırken yukarıdan
aşağıdan kalan boşluklar beyaz oluyor. Onu önlemenin bir yolunu bulamadım.
Bilen varsa süper olur:)

4.Bu bonus sorun :) datron KN1 laptopta dial-up modemi tanıdan var mı? Ben
yapamadım...Modemi hiç görmüyor.

5.Buralarda okudumu hatırlıyorum, birisi "yahu herşeyi kurdum sistem süper
çalışıyor" diye yazmıştı. Bende belirtmek istedim; Datron KN1
(Centrino 1.71 Gb ram)'de Pardus 2007, beryl ve son kernel
güncellemesi mis gibi
çalışıyor. Dİal-up dışında tanımadığı donanım yok. Henüz hiç hata mesajı
almadım. Yukarıdaki sorunlar dışında bir sıkıntım olmadı.

6. Denedim oldu; Acronis True Image başlangıç CDsi ile sistemi başlatıp veya
XP altından Acronis'i çalıştırıp Pardus partitionunu yedekledim DVDye, geri
yüklediğimde çalıştı.  Bu şekilde istediğim sabit diske aktarabilirim.
Sadece Grub sorunum olur ki onu da çalışan CD ile çözerim. Pardus yedeklemek
isteyenlere duyuru...

Destek olan ve okuyan herkese teşekkürler....

Not: kontrol panelden "kendi mesajlarımı göster" seçili olduğu halde kendi
mesajlarmı göremiyorum. Neden?