[Pardus-kullanicilari] grafik ekranım açılmaz oldu

Tayfun YÜĞRÜK tayfunytu at gmail.com
3 Şub 2007 Cmt 14:36:08 EET

X serverin logundaki hatayı (signal 11 i) googleda arattım benzer bir
durum ile karşılaşan varmı diye bir kaç kişide varmış ama çözüm yok,
çözüme benzer bir öneri var ki sorun da bu olabilir.
xorg.conf içindeki Section "Device" alanında Driver yerinde ekran
kartının tipi yazar bunu vesa yapıp açmayı deneyin.
Yani bendekinden örnek verirsem
Section "Device"
	Identifier	"Generic Video Card"
	Driver		"via"
yerine
Section "Device"
	Identifier	"Generic Video Card"
	Driver		"vesa"
yapın eğer sorun devam ederse xorgu yeniden yüklemek lazım gibi görünüyor.
Yalnız bu şekilde yaparsanız ekran kartınızın özelliklerinden fazla
faydalanamazsınız galiba. vesa standart bir sürücü çünkü.