[Pardus-kullanicilari] Asus'un çığlığı

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
1 Şub 2007 Per 23:22:08 EET

01.02.2007 tarihinde Yılmaz Bilgili <liste at yilmazbilgili.com> yazmış:

> Merhaba,
>
> Bugün ilk defa kendiminki si dışında bir taşınabilir bilgisayara Pardus
> 2007 kurmayı denedim. Asus W5F. Kurulum sorunsuz tamamlandı fakat ilk
> açılış sırasında Pardus 2007 ekranında hoparlörlerden bir ötme sesi
> geldi. Mikrofondan kaynaklanan çınlama sesi gibiydi. Biraz bekledim ve
> hoparlörlerden koku gelmeye başladı, yanmaya başlamışlardı sanırım :-|
> Kapattım ve bir daha açmadım aleti.
>
> Bu konuda bir fikri olan var mı?

evet bende de asus a6vm var ve defalarca başıma geldi.
sebebi kmixte çıkış kısmında mikrofon kısmının varsayılan olarak sonuna
kadar açık olması.

size ilk tavsiyem, bunu engellemek için bir kulaklık takın kulaklık
çıkışına, sonra laptop açılacaktır
ardından kmixten çıkış kısmındaki mikrofon karıştırıcısını tamamen kapatın.

bunun dışında düzenli ses almak için 2 şey yapmanız lazım:
1- /etc/hotplug/blacklist dosyasına snd-usb-audio ekleyin.
böylece kameranın mikrofonu yoksayılıp açılışta yüklenen modüller
silinecektir.
çünkü zaman zaman bunu ses kartı olarak algılamaktadır.
(yukarıda dediğim gibi kulaklık çıkışına kulaklık takarak halledemezseniz
konsola düşüp oradan bunu yapabilirsiniz)

2- hata.pardus.org.tr ye gidip 4116 nolu hataya bakın işinize yarayabilir.

kolay gelsin...