[Pardus-kullanicilari] WPAPSK Wireless bağlantı problemi

koraykk koray.kocabalkan at gmail.com
29 Ara 2007 Cmt 09:43:39 EET

Ağ Programcığımda WPAPSK seçeneği gelmiyor, sadece WEP, WEP ASCII, WPA ORTAK

ve PEAP seçenekleri var.

Ben de Rutilt kullanıyorum
Interface UP konumdayken SITE SURVEY ile XXXXX SSID bilgisini görüyorum
fakat
bağalanmıyor, bulunan SSID ye bağlamaya çalışınca da sistem tamamen
çakılıyor
ve ekran donup kalıyor.

Ancak sistemi yeniden açıp konsolda su ile root olduktan sonra:

iwconfig wlan0 mode managed
ifconfig wlan0 up
iwconfig wlan0 essid XXXXX
iwpriv wlan0 set AuthMode=WPAPSK
iwpriv wlan0 set WPAPSK=XXXXXXXXXXXXX
iwpriv wlan0 set EncrypType=TKIP
iwconfig wlan0

komut satırlarını yazıyorum, çıktısı ise şu şekilde oluyor

pardus # iwconfig wlan0
wlan0     RT73 WLAN  ESSID:"XXXXX"
          Mode:Managed  Frequency=2.462 GHz  Access Point: 00:1A:2A:02:EC:2B
          Bit Rate=11 Mb/s
          RTS thr:off   Fragment thr:off
          Encryption key:XXXXXXXXXXXXXX
          Link Quality=57/100  Signal level:-82 dBm  Noise level:-115 dBm
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

 ve Rutilt 'ten PROFILES sekmesinde önceden tanımladığım XXXXX profilini
seçince nternete baglaniyor.

Bağlanmaya çalıştığım XXXXX SSID bana ait ve başka da bir bağlantı
kullanmıyorum.

Sonuç olarak sorunum:
Rutilt'te de yaptığım wlan0 tanınmı konsoldan yazmadıkça çalışmıyor.
Konsolda da root olarak yazmış olduğum komutlar her sistemi yeniden
başlatmamda siliniyor, tüm bu işlemleri tekrar yapıyorum.
WPAPSK şifrelemeyi değiştirme şansım yok,  bu sebeple söz konusu tanımı bir
kez yapıp kalıcı olarak durmasını istiyorum.