[Pardus-kullanicilari] pardus kablosuz ağ sorunu

ok4nunal at yahoo.com.tr ok4nunal at yahoo.com.tr
18 Ara 2007 Sal 22:09:22 EET

İnterneti ayarlayabilmek için öncelikle modemi ayarladım. modemde tüm
bilgileri doğru girdikten sonra wpa şifresi yazdım. Şifreyi sekiz
basamaklı (dördü harf dördü rakam şeklinde) girdikten sonra tasmadan ağ
yöneticisinden yeni bağlantıyı tıkladım. Kablosuz ağlardan ağ kartımı
seçtikten sonra tara diyerek kablosuz bağlantıları taramasını istedim.
Bulduğu sonuçlardan kendi kablosuz ağımı seçerek modu wpa ortak parola
olarak belirleyip parolayı girdim. Daha sonra tamam diyerek buradan
çıktım. Biraz sonra Pardus kablosuz ağımı bulmuştu.

Burada önemli noktalardan biride kablosuz ağı oluştururken çoğu modem
Windows'u tercih ediyor ve sadece ona yönelik anlatımda bulunuyor.
Pardus ve genelde Linux camiasının da kabul gördüğü modem tercih
ederseniz işinizin biraz daha kolaylaşacağını söylememe gerek yok. Ama
olur da eğer Pardus'a geçmeden zaten modemi almış olursanız değiştirme
imkanınız da yoksa modeme nasıl ulaşacağınızı bir yöntemle bulmanız
gerekiyor. Genellikle internette bununla ilgili araştırma yaptığınız
zaman bir sonuca ulaşırsınız.   Özellikle internet tarayıcılarını ile
modeminize ulaşma şansınız olur.