[Pardus-kullanicilari] USB adsl modem internet bağlantı sorunu

OZGUR TASKOYLU ozgurdeutf at gmail.com
18 Ara 2007 Sal 00:05:38 EET

Airties RT-101 adsl modem kullanıyorum.1 usb portu bir ethernet portu var.

USB uzerinden bağlanmak istediğimde ağ yöneticisinde bağlı gorunuyor ve IP
adresi atıyor ancak internete baglanamıyorum.

Parduswiki de belirtildiği gibi gerekli komutları girdikten sonra şu sorunla
karşılaşıyorum:

Parola:

pardus ~ # br2684ctl -c 0 -b -a 8.35

br2684ctl[3647]: Interface "nas0" created sucessfully

br2684ctl[3647]: Communicating over ATM 0.8.35, encapsulation: LLC

br2684ctl[3647]: Fatal: failed to connect on socket

pardus ~ # adsl-start

................TIMED OUT

/usr/sbin/adsl-start: line 193:  3673 Terminated              $CONNECT "$@"
>/de     v/null 2>&1

pardus ~ # pppoe-status

pppoe-status: Link is down (can't read pppoe PID file /var/run/pppoe.conf-
pppoe.pid.pppoe)

Not: USB bağlantısı üzerinden  Ubuntu, Suse linux ile herhangi bir ayar
yapmama gerek kalmaksızın bağlanabiliyorum.(Windows için ise sürücü
yüklenmesi gerekiyor.)

Adsl-modem uzerinde ayarlar pppoa seklinde bunun bir onemi olabilir mi?

Bu ayarları yapmaya calısıtıktan sonra ethernet uzerinden olan baglantım
saglanmıs gorunmesine ve ıp adresi atanmasına ragmen internete
baglanamıyorum.Ancak ADSL modem arayuzune ulasabiliyorum.Pardus live Cd

ile ethernet uzerinden internete sorunsuzca ulasabiliyorum.

Daha önce forumlarda yazılanları uygulamama ragmen başarılı olamadım.Modemin
*USB baglanıtısı* üzerinden internete baglanmam icin bana yardımcı
olabilirseniz sevinirim. (Linux son bir aydır kullanıyorum, yani oldukca
yeniyim.)

İlginize tesekkürler.

--
DR. OZGUR TASKOYLU