[Pardus-kullanicilari] pardus kullanımı hakkında bilgi..

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
17 Ara 2007 Pzt 09:34:05 EET

Arkadaşım Mehmet
Hiç tereddüt etmeden Pardus u bilgisayarına kurabilirsiniz.Bir ev
kullanıcısı için gerekli tüm programlar ilk kurulum ile
geliyor.Kurulumdansonra kameranız çip seti belli olmadığından net
birşey söylemek mümkün
değil.Çok yaygın kullanılan (misal olarak) vimicto çip setli kameralar
anında görüntü veriyor.Eğer görüntü alamamışsanız depodan veya güncelleme
vasıtası ile yeni webcam driver larını kurabilirsiniz. Kurmadan önce
bilgisayarınızın hard diskini 2 ye bölün, ilk bölümüne windows ikinci
bölümüne de Pardus kurun.Kurulum için size gerekli olan Pardus kurulan iso.
Cd ni siteden indirdikten sonra iso kalıbı ile 16x hızında Cd ye
yazın.Bilgisayarınıza bu Cd yi takarak yeniden başlatın.TYüklemeye ilk
seçenekle devam edin Türkçe tercihinizden sonra Lisans sayfasında kabul edip
ileri tıklayın, Açılan yeni pencerede Pardus u nereye kurmanız gerektiği
bölümde (kendiniz) elle diski tanzim edeceğim seçeneği ile devam edin
müteakkiben açılan tabloda kurmak istediğiniz disk bölümünü işaretleyip üst
kısımda bulunan düzenle seçeneği ile devam et küçük bir pencere açılacak bu
pencerede en üstteki seçeneği seçerek devam et ileri tuşuna tıkladığınızda
size bir uyarı çıkacak (seçtiğiniz bölümün formatlanacağını ve geri dönüşü
olmayacak verilerinizi kaybedebilirsiniz)  Tamam diyerek devam edin
formatlama sonrası size Grubu nereye kuracağı penceresi açılacak burada
hiçbir değişiklik yapmadan ilerleyin akabinde yönetici parolanızı soran
tablo çıkacak buraya yönetici (root) parolanızı girin ve hiçbir zaman
unutmayın.İleri tuşuna tıkladıktan sonra Sizin isminiz,kullanıcı adınız ve
sistem açılış parolanızı girerek bilgisayar kullanıcılarınızı tanımlayıp
ilerleyin yarım saatte kurulan bu sistem beraberinde size tüm
gereksinimlerinizi karşılayacak Open office ,grafik programları,müzik film
vcd ve dvd dinleyip seyretmeniz için Kaffeine,MPlayer gibi birçok Program
kurulmuş olacak.İşşallah İnternet bağlantısı için kullandığınız ADSL
Modeminiz Ethernet Modem dir. Ethernet modemler için uğraşı vermenize gerek
yok.İlk açılışta sizi Kaptan karşılayacak ve size yol gösterecek ve İnternet
bağlantısına kadar gerçekleştirmenizi sağlayacak.Dikkat etmeniz gereken
İnternet tanıtımında açılan tabloda Modeminizil RTL vs. bilgileri olan tablo
açılacak bu bölümü seçip oluştur  müteakkiben açılan pencerede uygula
seçenekler sonrası yeni açılan pencerede oluşturulacak internet bağlantınız
için küçük kare kutucuğu işaretleyip devam edin artık IP adresiniz alınmış
ve internete çıkmaya hazırsınız. Takip eden bölümde Tasma yı çalıştırırsanız
açılan tabloda neler yapmanız gerekenler bulunuyor.En altta sistem seçeneği
ile açılan tabloda Pisi ninde (Program ekle kaldır) bölümde sistemle ilgili
işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.Kolay  gelsi yine takıldığınız bir nokta
olursa bizler sizlere yardımcı olmaya yeterli gayreti göstereceğiz.Saygılar

16.12.2007 tarihinde devil angel <bm1341 at hotmail.com> yazmış: