[Pardus-kullanicilari] Ati donanımı ne illet donanımmış , bir türlü düzeltemedim gitti...

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
15 Ara 2007 Cmt 22:13:42 EET

15 December 2007 Saturday 21.09.05 tarihinde LEVENT TERLEMEZ şunları yazmıştı:
> Sayýn Kullanýcýlar,
>
> Her ne kadar benden bu kadar desem de, inada bindiði için, ati sürücüsünü
> kurmadan býrakamayacaðým anlaþýlan. Durum þu, ati'den
> ati-driver-installer-7-11-x86.x86_64.run sürücüsünü indirdim (çünkü,
> depodaki sürücüyü kurunca sistem iptal oluyor), kurdum. Sonunda Ati
> Catalyst Control Center'ý çalýþtýrmayý baþardým. Dual Head'i gördü, iki
> ekraný da ayarlayabiliyorum. Fakat 3D menüsüne gelince, burada ayarlamalar
> yapamadým. xorg.conf dosyasý aklýma geldi, fglrx deðiþikliðini yapýnca
> [...]

xorg.conf dosyasıyla oynamak yerine, xorg.conf dosyanızın temel halini zorg'a
(Pardus'un Xorg otomatik yapılandırma sistemi) oluşturtup xorg.conf dosyasına
istediğiniz değişiklikleri aticonfig komutuyla yapmak isteyebilirsiniz:

#root kullanıcısı olduktan sonra,
cd /etc/X11
mv xorg.conf xorg.conf.20071215
zorg
aticonfig --initial=dual-head #çift ekran için, tek ekran için =dual-head
yazmamak yeterli
aticonfig --resolution=0,1280x1024,1024x768 ...
aticonfig --resolution=1,1280x1024,...

diğer hassas ayarlar için (VertRefresh vs.) aticonfig --help|less ile
bakabilirsiniz.

Çift ekranda sorunsuz görüntü için ATI sürücülerini kullanmak
istemeyebilirsiniz (ben kullandım, sorunlu oluyor); ama açık kaynak
sürücüleri kullanınca da ikinci ekrandaki tazeleme hızı düşük olabiliyor.

Eğer xorg.conf dosyasında yapacağınız değişikliklerin işe yarayıp yaramadığını
sistemin yeniden başlatmadan görmek isterseniz, service kdebase stop ile
grafik ekranı durdurun, Ctrl+Alt+F2 ile TTY2'ye geçin, /etc/X11 dizinine
geçin, her değişiklikten sonra X -config xorg.conf ile değişikliğinizi
deneyebilir, grafik ekrandan tekrar TTY2'ye dönmek için Ctrl+Alt+Backspace
(veya Delete, şu anda tam hatırlayamıyorum) kullanabilirsiniz; dosyaya son
şeklini verdikten sonra service kdebase start ile tekrar KDE oturum açma
ekranına gelip sistemi yeniden başlatabilirsiniz.

İhtiyacınız olan komut aticonfig komutu. Her ayarınızı onunla yapabilirsiniz.