[Pardus-kullanicilari] Ynt: Pardus'a Veda

hadildonmez hadildonmez at mynet.com
14 Ara 2007 Cum 19:19:18 EET

Date: Fri, 14 Dec 2007 08:20:45 +0200
From: "mustafa aldemir" <aldemirmustafa at gmail.com>
Subject: [Pardus-kullanicilari] pardusa veda
To: Pardus-kullanicilari at pardus.org.tr

maalesef dün akşam pardusa veda etmek zorunda kaldım. aslında pardusu
gayet güzel bir şekilde makineme kurdum. her şey yolunda görünüyordu.
ekran kartımı falan da otomatik tanımış görünüyordu sistem. (ekran
kartım ATİ radeon x1630) bilgisayarımda gezmeye başladım. birkaç
dakika sonra ekran kayboldu. renkler birbirine girdi. hiçbir şey
görünmez oldu. bilgisayarımı kapatıp açınca her şey normale dönüyor,
birkaç dakika sonra yine aynı durum gerçekleşiyor.

aslında kurulum yaparken kurulum ekranında da kısa bir süre renklerde
karışıklık oluyor, kurulum devam ederken kendiliğinden düzeliyor. ama
kurulum bitince yukarıdaki durum gerçekleşiyor.

bu sorun canımı çok sıktı. xp'yi tekrar kurdum maalesef. şu an bir
sorun yok xp'de.

------------------------------

Yanıt: Ne yazık ki ATI ekran
kartları ile Linux'un yıldızı barışmıyor. Çeşitli kaynaklarda "ATI kartımı
mükemmel şekilde kullanıyorum..." gibi yazılar görsem de, pek fazla
inanasım gelmiyor. Çünkü  eski işyerimdeki bilgisayarın kartı ATI idi
ve uzmanlardan destek alarak aylarca çabalamama karşın ayarlayamamıştım.
Bu yüzden "Renkler birbirine girdi," derken ne anlatmak istediğinizi iyi
biliyorum.

Listede uzman düzeyinde bir sürü kişi yardımcı olmaya çalışıyor, onlar
elbette ki farklı şeyler önerebilirler ama benim tavsiyem radikal: ikinci
el işi yapan bir bilgisayarcıya gidin ve ATI ekran kartınızı Nvidia
çipsetli bir muadili ile değiştirin. Nvidia ile o sorunları asla
yaşamazsınız...

Saygılarımla.

H.Adil Dönmez

12 aylık emlak paket satın al,