[Pardus-kullanicilari] Bir seneye yakın PARDUS kullanıyorum

selim ok selimok at gmail.com
8 Ara 2007 Cmt 17:54:00 EET

08.12.2007 tarihinde Ahmet Akmaz <linukscular at gmail.com> yazmış:

> Ancak burada hemen şu hususu ifade edeyim ki Pardus'u geliştirenlerden
> birinin hatası hepsinin hatasıdır. Çünkü onlar, bir ekip hâlinde
> çalışıyor olmalılar (en azından ben böyle olduğunu düşünüyorum). Buna

 Buna hic katilmiyorum. Hatalar sahiplerine aittir. Pardus ekibinin yalnizca
bir beyni olmadigina göre, beyin sayisi kadar farkli düsünce cikabilir. Hic
bir gelistirici digerine sen sunu söyle bunu söyleme diyemez.

Pardus'u geliştirenlere yönelik düşündüklerim.
> 1) Kişiler, Pardus'la ilgili düşündüklerini söyledikleri zaman çoğu
> defa azarlar gibi cevap vermektedirler. "Siz bize muhtaçsınız" havası
> içinde hareket ediyorlar.

Bu havayi hic hissetmedim ben. Neredeyse 2 yildir bu listeyi takip ediyorum.
Zaman zaman gelistiricilerden asiri tepki geldigi oluyor, ama "Siz bize
muhtaçsınız" edasiyla birsey söylediklerine rastlamadim.

2) Her hangi bir problemle ilgili bir soru geldiğinde kendilerince
> soru çok basitse soru soran kişiyi bilgisizlikle itham eder bir tavır
> takınıyorlar.

Liste arsivlerinden bununla ilgili birkac örnek bulup adreslerini verebilir
misiniz?

3) Depolarda bulunan ve Yakım Ekle Kaldır vasıtası ile bilgisayarımıza
> kurabildiğimiz bazı programlar, her nedense güncellemelerden sonra
> kayboluyor. Tabii ki bunun sebebi teknik midir, ihmal midir yoksa daha
> başka bir sebebi mi var onu bilemiyorum. İnsanın aklına Pardus'un
> kullanılmasını istemiyorlar mı acaba sorusu bile geliyor.

Su son sordugunuz sorunun hic akla mantiga uyar yani var mi? Pardus
kullanilsin diye mecbur olmadiklari halde mesai saatleri haricinde bile ter
döken, il ilce demeden Türkiye'yi dolasip seminer veren bir ekibin böyle
düsüncesi oldugunu nasil düsünebilirsiniz?  Eger teknik bir sorun varsa, ki
hic bir zaman Pardus'un hatasiz oldugu idda edilmiyor, bunu hata kayit
sistemine (hata.pardus.org.tr) bildirin. Aslinda söylediginiz seyi yani
kurulu uygulamanin güncellemeden sonra yok olmasi durumunu bir örnekle
aciklarsaniz, merakimi da gidermis olurum. Zira ben böyle bir sorun
yasamadim. Ancak sanirim simdiye kadar özellikle yenisi ile birlikte
eskisinin silinmesi gereken paketler oldu, bunlarinda sayisi 5'i gecmez diye
tahmin ediyorum. Bunlarda özel durumlar.

Şimdi de Pardus kullanıcıları ile ilgili düşündüklerimi dile getirmek
> istiyorum.
> Bazı kullanıcılar,
> a) Bu email gurubundaki herkesi kendilerinin hizmetine amade kişiler
> olarak görmektedirler.
> b) Bir problemleri olduğu zaman onlar ister istemez cevap verilsin
> istiyorlar.
> c) Tenkitlerini yaparken sitem dolu bir üslup kullanıyorlar.
> d) Yazdıkları yazıları ciddiye almadan çal kalem yazıyorlar.

Bu konuda ise yapilabilecek pek az sey oldugunu düsünüyorum. Bugün bu
listenin üyesi olan insanlarin tamami bu davranislardan uzak dursalar bile
yarin yeni kullanicilar gelecek ve bunlarin icinden bu söylediklerinizi
yapanlar cikacak.:(

Herkesin birbirine olabildigince anlayisli davranmasi en dogrusu olacaktir
bence.

Iyi calismalar,
Selim