[Pardus-kullanicilari] Pardus'un .conf dosyaları XML tabanlı olsun

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
6 Ara 2007 Per 18:45:27 EET

06.12.2007 tarihinde Ömer F. USTA <omerusta at gmail.com> yazmış:
> satır numarası ile mi yapmayın allah aşkına
> XML in bana göre en büyük dezavantajı herhangi bir tool kullanmadan
> elle düzenlerken
> hata yapma imkanınızın yüksek olması ( tabi buda kullanıcı hatası oluyor )

XML'in bana göre en büyük dezavantajı verinin hazırlanmasını
zorlaştırması. XML dosyası oluşturacaksanız, yanında XML şema dosyası,
(XSL) biçimlendirme dosyası gibi dosyalar olmasa gerekiyor, "Tool"
kullansanız da kullanmasanız da XML ile dosya hazırlamak külfetlidir.
Günümüzde moda olduğu üzere insanlar biryerlerden duydukları
kavramların avukatlığına soyundular ve XML o yüzden bu kadar moda
oldu. Google'a "XML is bad" yazınca 37 milyon küsur sonuç geliyor,
""XML is bad"" yazınca 10.100 sonuç geliyor, "why XML is bad" yazınca
beş buçuk milyondan fazla sonuç geliyor, "XML is good" yazınca 16
milyon sonuç geliyor.

İnsan yapımı herşey gibi, XML'in de kötü yanları var. Kimse "XML
rocks" (XML süper) diyemez. Eğer verileriniz sizin hazırladığınız
uygulama dışında uygulamalar tarafından kullanılmayacaksa XML yerine
satır numaralarını dikkate alarak çalışacak bir veri-ayar sistemi
kullanabilirsiniz gönül rahatlığıyla, verinin analizini sizin yapmanız
gerekir ama verinin analiz edilme süresi veri XML biçimindeyken
olacağından daha hızlı olacaktır şüphesiz. Örneğin ben <> yerine sekme
(\t), alt elemanlar için iki nokta üst üste (:), ana ayraç olarak da
\n kullanıyorum ve gayet de memnunum, XML'e geçirmeyi de düşünmüyorum:
xyz\tabc:def\tasd:def\n... gibi