[Pardus-kullanicilari] KDE kaldırma, Xfce kurma

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
6 Ara 2007 Per 02:21:22 EET

Xfce'yi kurup KDE'yi kaldırmak istiyorum (konsol tek başına şimdilik
gözümü korkutuyor, siteler vs. için her halükârda bir grafik arayüze
ihtiyacımız var); hem kendimi geliştirmek adına, hem de ömrünü
tamamlamak üzere olduğuna dair sinyaller veren dizüstü bilgisayarımın
yükünü hafifletmek adına. Diyelim ki bütün kde bileşenlerini kaldırdım
(ki onlarla beraber boot-manager falan da gidiyor), geriye sadece
kdebase, kdelibs gibi zorunlu paketler kaldı. Bu durumda ben kdebase
servisini başlattığımda xfce başlayacak mı? Sadece GNOME kütüphaneleri
ve zorunlu KDE kütüphaneleriyle "bu iş yürür mü"? Kdebase servisini
kapatıp bilgisayarı açtığımda ve top komutunu verdiğimde bir de baktım
ki, ekranda 30 işlem görünüyorsa 20'si KDE'nin. Ha diyeceksiniz ki,
"onlar ufacık programlar, bilgisayarını yormaz, endişe etme",
biliyorum ama insan (düzeltiyorum, ben) yine de mümkün olan en az
paketle ve en az yükle kullanmak istiyorum. network-applet ve
network-manager olmadan Pardus internete bağlanır mı (nasıl?)? Veya
diyeceksiniz ki, "Pardus KDE temelli bir dağıtımdır, gerisi kuru
gürültüdür", ona da eyvallah demekten başka çaremiz yok, ama ben yine
de sadece Xfce olan bir Pardus istiyorum. Google amcaya çeşitli
şekillerde sorduğum sorulardan beni doyuran cevaplar bulamadım.
Yönlendirmeniz var mı?