[Pardus-kullanicilari] Pardus ve Diðerleri

Bahtiyar GUL bahtiyargul at yahoo.com
3 Ara 2007 Pzt 08:35:03 EET

Merhaba,
Bu yazılanlara ben de Pardus'a belki pozitif bir katkısı olur diye bir ekleme yapmak istiyorum.
Ubuntu 7.04'ü bir arkadaşta gördüm, en çok hoşuma giden iki özelliği şunlardı:
1) Pardus diliyle Kurulan ve Çalışan CD'yi tek bir cd'ye toplamışlar. Şöyle ki; bir cd'den Ubuntu'yu çalıştırıyorsunuz ve direk kullanabilmeye başlıyorsunuz. Masaüstünde Install (yukle) diye bir link var, isterseniz o link aracılığıyla kurulumunuzu yapabiliyor ve aynı zamanda (RAM'inizin kapasitesine göre tabi) ufak tefek işlerinizi yapabiliyorsunuz. Bu şekliyle hoşuma giden şey 2 cd'den kurtulmuş olmak... Bence bu Pardus'ta da güzel olur (nacizane fikrim)...
2) Divx bir film seyrettiğimde Pardus'a göre filmdeki renklerin daha gerçekçi olduğu gibi bir izlenimim oldu. Aynı bilgisayara daha sonra Pardus kurduğumda sanki Pardus'un aynı renk kalitesini veremediğini düşünüyorum. Tabi bu Pardus'un ötesinde Gnome ve KDE'nin farklılığından da kaynaklanıyor olabilir (tabi benim de yanlış yaptığım birşeyler olabilir).
Ben de Ubuntu 7.10 64-bit versiyonunu kurdum, 64-bit'te biraz daha sıkıntıları olduğunu gördüm. Ama Ubuntu'nun da özgür yazılım camiasına katkısı kesinlikle yadsınamaz. Başarılı yanlarından örnek almak, zayıflıklarından da ders almak faydalı olabilir.
İyi çalışmalar...

mahmut gündoğdu <mahmut at linux.erciyes.edu.tr> wrote: ubuntu 7.10 adresime geldi 64 bit ini kurdum kendinen compzi
geliyormus ama calısmadı 3b not endebled fln diyor ve compzi kapali
iken calısma hızı güzel acılısı biraz yawas gibi
ama nerden bakarsan bak pardus hakikaten en kolay kullanımlı ve en
güzeli pisi benzeri bir seyi vardı sytnas mıydı onu kullandım pisinin
yanında o hiç hoş değil compiz de pardusca cok güzel calısıyor. ve
mandrake 9.0 dan suse 8.1 den beri linux sürümleri denerim ubuntu
pardusa alıştıktan sonra bana kullanışsız geldi biraz.. (kde değil
onun masasütüondandır büyük ihtm.)

inşlalah bu güzellikle devame der pardus cok kararlı adımlarla
ilerliyo ve bir ara bennie debian gibi yapıp bir program yükleyiciyi
alıp ordan devam etmiyorlar neden pisiyi sıfırdan yazıp ameriyaki 2.
kez keşfediyorlar dedim ama bir bildikleri varmıs..

29.11.2007 tarihinde huseyin bilen  yazmış: