[Pardus-kullanicilari] ati hd 2600 xt ekran kartı tanınmıyor

Samed Beyribey ras0ir at eventualis.org
2 Ara 2007 Paz 15:59:49 EET

Merhaba,
Sunday 02 December 2007 Tarihinde 11:18:34 yazmıştı:
> mehmet karlık
>

> öncelikle böyle bir sistem oluşturduğunuz için teşekkürler,
>
> benim sorunum pardusumun ekran kartımı tanımaması ve işlemcimin hızını 1
> ghz olarak görmesi
>
> işlemcim : amd 6400 + x2 3.2 ghz
>
> ekran kartım : ati hd 2600 xt ddr3 512 mb
>
> sırasıyla yaptığım işlemler şunlar :.
>
> ilk başta .run uzantılı sürücüsünü yükledim sayfasından , daha sonra
> olmadığından dolayı ati-drivers ı
pisi dosyası dışında sürücü kurmamaya özen göstermelisiniz ki depodaki
ati-drivers paketi zaten en güncel ati sürücülerini barındırıyor.
> yükledim gene olmadı , yani ekran kartını tanısa gerekli düzeltmeleri
> biliyorum onları yapıcam ( wikide
>
> okudum gerekli düzeltmelerin nasıl yapılacağını ) ama ne yaptıysam ekran
> kartımı tanımıyor ,
ati-drivers ı kurduktan sonra, bir konsole açıp (Menü -> Sistem -> Konsole)
orada sudo aticonfig --initial --input=/etc/X11/xorg.conf -f komutu ile
sürücüleri kullanıma hazır hale getirebilirsiniz.
> lütfen yardımcı olun..
>
> birde neden işlemcimi 1 ghz hızında görüyor acaba , bunu nasıl
> düzeltebilirim
Eğer BIOSunuzda Cool'n'Quiet seçeneği açıksa, işlemci frekansı dinamik durumda
olabilir. (işlem yapmazken 1 ghz, işlem yaparken 3.2 ye çıkma gibi) Yine de,
cat /proc/cpuinfo komutunun çıktısını gönderirseniz durum hakkında daha net
bilgi verebiliriz.
> yardımcı olursanız çok memnun olurum şimdiden  çok teşekkür ederim ..
>
> saygılar ,sevgiler..
Saygılarımla,
Samed Beyribey