[Pardus-kullanicilari] Ethernetten modemle internete bağlanmak

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
31 Ağu 2007 Cum 22:07:42 EEST

Hemen yanıt vereyim, biraz işlerim olduğundan Metin Bey'le doğrudan
bağlantıya geçemedim.

Modem Bridged Mode'da iken (tavsiye etmiyorum):
Bu durumda adsl-setup programı kullanılır. adsl-setup programının anladığım
kadarı ile yaptıgı, PPPoE bağlantı kurmak. Yani bir modeme USB portundan
bağlandıysanız oluşan nas0 portu üzerinden pppoe çalıştırarak bağlanıyor.
Modemimize ethernet portundan bağlandığımızda ise, nas0 gibi bir şey söz
konusu olmadığından, doğrudan buraya eth0 yazıp bağlantıyı sağlayabiliriz.
Ancak sadece sizin bilgisayarınız internete çıkar ve modemin kablosuz
özellikleri, internet paylaştırma özellikleri vs. boşa gitmiş olur.

Modem Routing Moduna iken:
MAdem bu kadar wireless'i vs.si de olan bir modem almış Metin Bey, bu
durumda modemin (router da denebilir) tüm fonksiyonlarının hakkını vermek
lazım. Bu modem, kendisi bilgisayar gibi davranıp, ADSL'e kendi bağlanabilir
ve bu bağlantıyı, Kablosuz ve Kablolu portları üzerinden paylaştırabilir,
dağıtabilir. Evde birden çok PC varsa, XBOX vs. varsa bu yöntem kullanılması
şarttır. Yapılması gerekenler:
1) modemin yönetim arayüzüne ulaşmalıyız. Bunun için modemin kullanıcı
kılavuzundan önce IP adresini öğrenelim. Genelde bu 10.0.0.2 10.0.0.254
192.168.1.1 192.168.2.1 gibi değerler olabilir, kılavuzdan bakmak lazım.
2) daha sonra, Pardus'tan bir yerel alan ağı bağlantısı yaratmalı, ve
modemin bize bir IP adresi verdiğine emin olmalıyız. Bunun için bağlantıyı
çalıştırdığımızda (ağ yöneticisinden) IP adresi aşağıda görünecektir.
3) şimdi modemin IP adresini Firefox'a yazarak, yönetim ekranına girmeliyiz.
Burada kullanıcı adı ve şifre sorabilir modem, bunları da kullanım
kılavuzundan bulmak gerekiyor.
4) Bu arayüzden ve modem kullanıcı kılavuzundan faydalanarak, gereken PPPoE
ayarları yapılmalı. kullanıcı adı ve şifresi girilmeli.
5) Gerekmese de, modemin kablosuz bağlantı ayarları yapılmalı, WPA seçilip
şifre koyulmalı, yoksa komşularımıza internet servisi veriyor olabiliriz.
6) Modem eğer bağlantı tamam der, ip adresini de aldığını gösterirse
biyerlerde (bkz. kılavuz), pardus da bağlanmış demektir. Başka bir şey
yapmaya gerek yoktur.

Esasen yaptığımız modemi internete bağlamak hepsi bu. Geriisi otomatik.

KOlay gelsin, umarım yapabillirsiniz. BU adımlar daha detaylı olarak
kullanım kılavuzunda vardır, oradan da takip edin...

Emre