[Pardus-kullanicilari] İnternete usb modem ile bağlanmak

Montserrat mhackmail at gmail.com
31 Ağu 2007 Cum 12:18:55 EEST

@Metin bey sizinle de bir karşılaşamadık ki konuşalım..

Ben o uyarıyı modemi bilgisayar takmadığım zaman ya da daha bilgisayar
modemi tanımamışken alıyorum. Cem beyin söylediği gibi kablo probleminiz
olabilir. Bu hatayı aldığınızda usb kablosunu çıkarın bilgisayardan.
lsusb deyiverin konsoldan oradakiler aklınızda bulunsun. Sonra kabloyu
takın biraz bekleyin (tanıma süreci olabilir). Tekrar lsusb komutu verin
öncekinden farklı olmalı. Farkı da modeminiz olmalı. Fark yoksa modem
bağlanamamıştır. Hatta siz lsusb komutlarının iki durumdaki çıktılarını
buraya yazıverin bir bakalım...

Bir de windowsta deneme şansınız varsa modemi bilgisayara bağlayınca
internete bağlanmadan önce modem üzerindeki ışıkların hangilerinin
yandığına bakın. Pardusta da yine internete bağlanmadan ışıklara bakın
aynı olması gerekir diye düşünüyorum..

Internet bağlantınız olmadığına göre güncelleme yapamamış olduğunuzu
düşünüyorum. Yeniden kurmadan önce bir 2007.2 cdsinden güncellemeleri
yapmayı deneyin. Yine de sorununun çözülmezse hala buradayız :)

Aklıma son bir şey geliyor ki düşük ihtimaldir ama yine de yazayım.
Bazen başıma gelir, bilgisayardan kaynaklanıyor pardustan değil ama
sizde de aynı şey olabilir. Bende iki tane usb girişi var. Bazen ikisine
birden bir şey taktığımda ikisi de çalışmıyor. Ya da sadece biri
çalışıyor. Sizde de usbden bağlı başla bir aygıt var mı? Onu çıkarıp bir
deneyin.

İyi günler...