[Pardus-kullanicilari] Php dosyalarını çalıştırmak için kesinlikle "htdocs" klasorune mi koymak gerekir ?

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
29 Ağu 2007 Çar 23:28:17 EEST

On 29 August 2007 Wednesday 22:54:52 cem sonmez wrote:
> Merhaba
> Php' de henuz yeniyim ve cok fazla fikir sahibi değilim.
> /var/www/localhost/htdocs  dizini içerisinded test.php' ye birseyler
> ekledim ve tarayıcıda çalıştı. Bu sanırım herşeyin yolunda gittiğinin bir
> göstergesi değil mi? Çünkü kurulumu sorunsuz yapıp yapmadığım konusunda
Evet
> şüpheliyim. Benim sorum acaba yazdığımız her php dosyasını bu dizin
> icerisine mi koymamız gerekir.

Aslında php konusunda linux-programlama listesine sorsanız daha iyi olabilir,
ama ben size hızlı ve eksik bir özet geçeyim yine de:

php iki şekilde çalıştırılabilir: biri sunucu üzerinde, biri de yerel sistemde
(aslında ikisi de yerel sistemde çalışır ama mantıkları farklı) sunucu
üzerinde çalışan için, elbette, bir sunucuya ihtiyacınız var (sizin
durumunuzda bu apache oluyor). http://localhost/ adresine girildiği zaman
çalışacak dosyaların nerede olduğu, apache'de yapılan ayarlarla belirlenir.
Yani eğer siz apache'ye /var/www/localhost/htdocs dizini
yerine /home/cem/site dizinini sun derseniz, localhost üzerinde çalışacak
dosyalarınızı da /home/cem/site içine koymanız gerekir.

Diğer durumda (php'nin sunucu üzerinde çalışmadığı durumda, php-cli paketine
ihtiyacınız var; bu durumda, php ile oluşturduğunuz programları/ betikleri
istediğiniz yere koyabilirsiniz, ama onlara http://localhost/ üzerinden
değil, /home/cem (veya hangi dizine koyduysanız oradan) yolundan ulaşırsınız.
Bu durumdaki php'yi Windows'daki .bat dosyalarına benzetebiliriz (ama çok
daha yeteneklidir).

Yani, yaptığınız her php dosyasını o dizine koymanız gerekmez, ama localhost
ile ulaşmak (ve dışarıdan da ulaşılabilir olmasını) istiyorsanız, o dizine
koymalısınız (veya apache'de yaptığınız ayar neyse o dizine koymalısınız).