[Pardus-kullanicilari] pardusta php

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
29 Ağu 2007 Çar 12:03:26 EEST

On 29 August 2007 Wednesday 11:02:56 TalgaNlı Çakrak BuşguT wrote:
> Merhaba,
>
> Ben Windows'ta ASP (Profesyonel olmasam da varolanları ynetecek kadar
> mantığını çözmüştüm)kullanıyordum. Pardus'a geçiş yapınca PHP öğrenmek,
> kullanmak zorunda (şikayetçi değilim, PHP de öğrenirim, Python da, başka
> şeylerde...) kalıyorum.Yalnız, yeni kullanıcı olduğum için, biraz zorluk
> çekiyorum.  Hazırsite kullanıp, PHP mantığını öğrenmek ve geliştirmek
> istiyorum. Yardımcı olursanız, sevinirim.
> Teşekkürler...

Önceden başkaları tarafından hazırlanmış bir sitenin kaynak kodlarına bakarak
PHP öğrenmek, Internet'teki PHP öğreticilerinin herhangi birinden PHP
öğrenmekten daha zordur. Hazır kaynak kodlarda neyin ne olduğunu anlayana
kadar PHP öğreticisini ezberlersiniz (tamam, ezberleyemezsiniz, ama PHP
öğreticilerinden birini kullanmak inanın daha hızlıdır).

> [...]
>oken=44f8a9a6afdf08fd1a6e3615d803cc2b olarak (açılan index.php aşağıda)
> açılıyor. Sorun şu ki; (ya yine mecburen lanet olası Windows'tan örnek
> vereceğim) Joomla'yla beraber, Xampp denilen programcığı kurduğumuzda bize
> server hizmeti sağlıyor, ayarları yaptıktan sonra,joomla kalsörünün
> içerisindeki index.phpyi  açtığımdaysa karşıma çıkan hazır site kontrol
> paneli oluyordu.
> Pardus'ta yüklenip, kendini /var/www/localhost/htdocs/phpmyadmin dizinine
> atan PHPmyadmin'de böyle birşey bulamadım.

Sanırım burada ufak bir karışıklık var. Joomla, bir içerik yönetim sistemidir
(sizin hazır site dediğiniz şey). PhpMyAdmin ise PHP üzerinden MySQL'i
yönetmekte kullanılan bir "program"dır (program yerine başka kelimeler
seçilebilir veya "PhpMyAdmin bir program değildir" diye itirazlar gelebilir,
ama asıl nokta, PhpMyAdmin'in bir içerik yönetim sistemi olmamasıdır). Yani
PhpMyAdmin ile site hazırlayamazsınız.