[Pardus-kullanicilari] ln komutu

ok4nunal at yahoo.com.tr ok4nunal at yahoo.com.tr
28 Ağu 2007 Sal 23:15:26 EEST

    Dün internette gezinirken ln komutunu gördüm. Çok hoşuma gitti
sizinle paylaşmak istedim.

Bende iki işletim sistemi var. Dizüstü bilgisayarımla beraber gelen
Vista ve Pardus. İkisinde de gereken dosyalar var. Bütün dosyalarım
Vistadan Pardus görülmediği için Vistaya bırakmıştım. Sürekli Pardustan
Vistaya erişmek için tıklayıp dururdum. Dün internette gezinirken ln
komutunu gördüm. Bu komutla link yaratılabiliyor. Şöyle ki Vistadaki cd
dosyasını bir link olarak ev dizinimde görülmesini istiyordum. Şöyle bir
komutla bulunabileceğini gördüm;
    konsolda root olduktan sonra

    ln -s /mnt/sda2/Users/user/cd /home/okan

    Örneğin windows xp'yi benimki gibi sda2'ye kurdunuz. Buradaki dizin
adlı dizine Pardus'ta sürekli ihtiyacınız oluyor. En iyisi Pardusta
ev_dizini adlı dizine link vermektir.

    ln -s /mnt/sda2/dizin /home/ev_dizini

Buradaki ln -s komutundaki -s sembolik bağ kurulmasını sağlamak içindir.

    Kaynak:

http://belgeler.org/man/man1/man1-ln.html
http://zone.org/linux/6976-kisayol-olusturma.html