[Pardus-kullanicilari] ah ati vah ati, yaktın beni

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
26 Ağu 2007 Paz 22:30:14 EEST

On 24 August 2007 Friday 14:56:44 Yusuf Muhsin wrote:
> merhaba arkadaşlar.. asus f3 jp laptopum var. ama maalesef ati radeon x1700
> ekran kartım var. xorg.conf da yaptığım en ufak bi değişiklik siyah ekranla
> karşılaşmama neden oluyo.. 800x600 çözünürlük hem performansımı düşürüyor
> hemde pencerelerin yarısını görmemi engelliyor.. yardımlarınızı
> bekliyorum..

Laptop'un kitapçığında, ekranla ilgili tarama ayarları yazar, onları ve
ekranın desteklediği çözünürlükleri xorg.conf dosyanıza girerseniz sorununuz
çözülebilir. ATI ekran kartı kullanan herkese yol göstermesi açısından diğer
kullanıcılara da örnek oluşturabilecek bir xorg.conf dosyasının bir kısmını
koyuyorum aşağıya:

Section "Extensions"
#    Option "Composite" "enable"
EndSection

#Eğer Beryl veya Compiz-Fusion kullanıyorsanız, oradaki # işaretini kaldırın.

Section "Monitor"
    Identifier  "Monitor0"
    VendorName  "Unknown"
    ModelName   "Unknown"
    HorizSync    31.5-50
    VertRefresh  50-70
EndSection

#Burada HorizSync yatay tarama frekansını, VertRefresh ise dikey
#tazeleme frekansını belirtir, bu değerleri kitapçıktan bakmalısınız.

Section "Screen"
    Identifier "Screen0"
    Device     "VideoCard0"
    Monitor    "Monitor0"
    DefaultDepth 24
    Subsection "Display"
        Depth    24
        Modes    "1400x1050" "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubsection
EndSection

#Buradaki modes satırı, ekranınızın desteklediği çözünürlükleri gireceğiniz
#alandır. Ancak eğer tazeleme hızları (bir üstteki kısım) doğru girilmezse,
#xorg ve zorg bu değerleri doğru biçimde belirleyemediğinde ekranda bozulmalar
#ve çözünürlük problemleri yaşayabilirsiniz.