[Pardus-kullanicilari] compiz

Evrim Furuncu evrimfuruncu at gmail.com
26 Ağu 2007 Paz 21:53:39 EEST

Bilmiyorum ama çoğu forumlarda öyle okudum.Ben beryl pardusa kurdum ama
compiz-fusion başka bir dağıtıma(ubuntu/kubuntu) kurdum.Bana biraz yavaş
geldi(tabi bu dizüstü uyumsuzluğundan olabilir bilmiyorum).Ama çok yavaş
değil tekrar söylüyorum.Sonuçta compiz-fusionun standart ayarları ile
berylin standart ayalarında açık olan eklentiler arası daha fazla
tabi.Berylayarlarını hatırlayamayacağımdan dolayı compiz-fusion aynı
eklentirle
deneyemiyorum.

Bende ram değerleri genelde 12mb gibi.Pek kontrol etmedim ama sanırım 20
çıkmıştı bir ara.

Farazi yorum yapmam.Bilgisayarımda test ederim ya da birden fazla kaynaktan
bilgi alırım.Forumlarda compiz&beryl başlıklarında genelde böyle bir atılım
gördüm diye yorum yaptım ama tabi üste bahsettiğim gibi standart ayarları
değiştirmeden,daha fazla eklenti ile açtıklarından olabilir.

Not:Geçenlerde yaptığım bir araştırmaya şu sonuçları gördüm.Pardusta daha
önceden nvidia-glx-new paketi olmadığı sırada beryl
yüklemiştim.Sonradaöğrendim nvidia-glx paketinte işlemcimin hızı
otamatik olarak aşağı
düşmüyormuş ve sürekli en yüksek seviye tutuluyormuş(pardustaki ısınma
sorunlarım nedenlerinden biri "idi").Bu nedenden dolayı bana beryl hızlı
gelmiş olabilir.Şu an nvidia-glx-new paketi kulanıyorum iki
dağıtımda.Busürücü ekran kartının işlemci ve ramin hızını otamatik
düşürüyor.Böylece ısı azalıyor.Bu nedenle arada hız düşümleri nedeniyle
belki biraz yavaşlık hissetmiş olabilirim.Birden çok kişi mesaj atınca bir
daha deneyesim geldi.

Not2:Bir çok forumda compiz-fusion beryl göre yavaş çalıştığı
söyleniyordu.Özellikle bazı eski sistem sahipleri compiz-fusion sistemi çok
kastığını ama beryl sistemde çok rahat çalıştığını söylediler.Bu yorumları
okuyunca ve üsteki notta yazdığım olayıda katarak bu cevabı
yazmıştım.Tabibazılarıda compiz-fusion beryl göre daha hızlı çalışıyor
diyebilir.Bilgisayar dünyası işte.Uyumsuzluk,uyumluluk,0 lar 1 ler...

Not3:Youtube compiz-fusion,beryl ile ilgili yorum yapanlara soruyorum arada
bir donanımlarını.Bazılarından uçuk cevaplar geliyor.Örneğin Intel Core Duo2
Quad Core(dört çekirdekli işlemci),2gb ram,Nvidia 8800GT kart.Şimdi buna ne
diyem ben. :)