[Pardus-kullanicilari] Bilgisayar Dergileri ve Pardus

Evrim Furuncu evrimfuruncu at gmail.com
26 Ağu 2007 Paz 21:31:55 EEST

Konu sapıyor ama cevap vermeden edemiyorum.Dergilerdeki şeylerin hepsi iyi
değildir.Bazı dergiler hala yıllardan kalan kötü antivirüs programlarını
önerirken,bazıları firma para veriyor diye(rüşvet,siyaset ne derseniz artık)
o ürünü iyi gösteriyor.Windowsu çok uzun zamandır karıştırıyorum ama neyin
ne olduğunu okuyorum,araştırıyorum.Şu ana kadar aa şurası niye böle böle
yapıyım dediğim yerleri değiştiriyorum.Şu ana kadar windowsu elimde belki
ilk aldığım senelerde bozmuş olabilirim ama hatırlamıyorum.Hiçbir zaman
bilgisayarcıya formata gitmedim.Ne zaman bilgisayarın bozulsa
yazılım(software) değil donanımdan(hardware) olmuştur.Ama tabi bilgisayarla
içli dışlı yaşadığımdan bana böyle olmaz ama ortalama kulanıcının hergün
başına gelir.Yani sizin sözler başka kişiler için geçerlidir.Dergide yazan
interneti hızlandırma olayları 1 sene dergiyi okuyunca artık
anlıyorsunuz.Hep döner o işler.Hep aynı şeyler ama gerçekte şöyle birşey
vardır.Siz interneti hızlandırmassınız ancak verimli
kulanırsınız,bilgisayarı hızlandırmassınız verimli
kulanırsınız.Amadegilerde yazılanlar ise,yok efendim %500
hızlalanıyor,XP böylece %25
hızlanacak vs vs vs vs.Okuyup değerlendirdikten sonra(bunun olması için
gerçekten ya internette gezip bilgi topluyacaksanız ya da 1 seneye yakın
dergi okumanız lazım) dergilerdeki işleri yaparım ve şu ana kadar 1 defa
olsun Windows'u bu nedenlerle göçertmedim.Ama ortalama bilgisayar kulanıcısı
ya da daha altı aynen şöyledir: "AA abi bak böyle program
çıkmış,süper,kuralım hızlandırıyo" vs vs vs. der.Sonra nolur?"Abi Windows
göçtü baştan kuralım.".Böyle olursa adam Windows'u da bozar Pardus'u
da.Yanibozacak adam
bozar.Ama tabi Pardusu bozması zor olur orası ayrı. :)

Ben bu crack işlerini Linux kullanmadan önce kulanırdım.Onlardan giren
virüslerde 10'u geçmez.Kullandıkça hangi siteye güvenceğinizi(aslında nası
güvenilir orası soru işareti hala bende) anlıyorsunuz.Linux tanıştıktan beri
crack,serial işlerini bıraktım.Eğer çok detaylı bir iş için(mesala ses
düzenleme,vidyo yapma çevirme) o yönteme başvurmak zorunda kalıyoruz.

Sizin virüslü sistem olayı doğrudur.Çoğu kişinin başına
gelmiştir.Örndeğinçoğu kişi nete girince bilgisayarınız 60 saniye
sonra kapatılacak gibi uyarı
görmüştür(neyseki ben görmedim).Çernobilden korkup bilgisayarının gününü
değiştirmiştir(bunuda yapmadım ben nedense çok mu cesurdum ne ya da millete
gıcığım vardı olmaz öyle şey gibisinden :) ).Ama bu virüsleri firmalar bir
yolla çıkardıkları fikri hiçbir zaman aklımdan çıkmadı.Yani adamlar sonuçta
bundan para kazanıyor neden virüs salmasına izin vermesinler?Bazen bu
düşünce ile gazlanıp bende key indiriyordum antivirüsler için. :)

Kısacası konuyu bu kadar sapıtmama rağmen sizin düşüncelerinize orta ve alt
seviye kulanıcı tabakasını düşünürek katılıyorum.Ama bu işler artık
dergilerle pek yürümüyor.İnternet her eve girince dergilere pek gerek
kalmadı.Yani çoğu insan artık programları,haberleri sitelerden daha çabuk
öğreniyor.