[Pardus-kullanicilari] Kmail Yedeklemesi

TalgaNlı Çakrak BuşguT talganlicakrakbusgut at gmail.com
26 Ağu 2007 Paz 02:42:51 EEST

Merhaba,

Kmail programını yedeklediğim halde geri yükleyemedim. Bu konuyla ilgili bir
makale de bulamadım.
http://www.ozgurlukicin.com/ia/kmail-kullanimi-ve-ayarlari/ adresinde
kullanımı ve ayarlarıyla ilgili bir makale buldum ve orada da bu konunun
eksik olduğunu gördüm ve yazarına bilgi amaçlı Ozgurlukicin at pardus.org.tr
öbeğine posta yolladım.

Bir de yıllardır aklımda şöyle bir fikir var. İyi bildiğimden Outlook /
Express üzerinden tarif edeyim;

Outlook'ta; al ve ver yaparak kaydedilen "yedekler.pst" dosyasını yedekleyip,
geri yükleyebiliyorsunuz.

Expresste; yolunu gösterdiğiniz klasör içerisinde kayıtlı olan ".dbx"
klasörlerini kes - yapıştır ile yedekliyor, Windows kurulumundan sonra yine
gösterilen yol içerisine kes - yapıştır ile var olan dosyaları değiştirerek,
geri yüklüyorsunuz.

Bu dosyalar, her ikisinde de ancak, programın içerisine alırsanız
görüntülenebiliyorlar. Oysa ki;Messenger ileti kayıtlarındaki gibi, XML veya
herhangi bir biçimde kayıt edilmesiyle, mail programına ihtiyaç duymadan,
okunabilmesi,
En azından sadece posta başlıklarının görüntülenmesiyle, sadece istenilen
maillerin açılarak, işlem görmesini sağlamak, mail kullanımında ciddi
rahatlama getirecektir.

Burada şöyle diyebilirsiniz;
"Bu söylediğiniz, gelen - giden altında alt klasörler yapılmasıyla
halledilebilir."

Doğru; maillerle başa çıkmanın tek yolu budur da zaten. Yalnız, 3-5 gb'lık
mail kapasitesi olanlar bilirler ki;

gelen - giden kutusu altında oluşturulmuş 20şer klasörü tek tek yedeklemek
ölüm olduğundan, kişisel klasörleri yedeklemek (Outlook'un, Outlook Express'e
göre avantajıydı) ve geri yüklemek çok daha basittir. Bu işlem bile dakikalar
kaybettirmektedir.

Bence, bu yüzden kaydedilen yedeklerin bir ağaç görünümünde işlem görebilmesi
çok faydalı olacaktır. Bunu yapmak mümkün müdür bilemiyorum.
---
TalgaNlı Çakrak BuşguT