[Pardus-kullanicilari] Canon-LBP-1000-pxlmono.ppd

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
25 Ağu 2007 Cmt 00:46:24 EEST

On Fri, 24 Aug 2007 13:50:31 +0000
aydın özlem <ozlemmr at hotmail.com> wrote:

> merhaba
>
> Belirtmiş olduğunuz paketi pisiden ekledim.cups yeniden başlattım.
> ( nasıl yapıldığını tam olarak bilemiyorum ama şu yolu
> kullandım.tasma- yazıcılar bölümden root olarak "yazdırma sunucusunu
> yeniden başlat dedim. umuyorum doğru bir yoldur.)
> Canon-LBP-1000-pxlmono spadmine ekleyip tasmadan yazıcıyı kurdum
> ancak yine çalışmıyor.üstelik spadmine eklediğim sürücüyüde
> kaldıramıyorum. "kaldır" seçeneği etkin değil.
>
> sanırım bir yerleri yanlış yapıyorum. lütfen detaylı bir kurulum
> anlatır mısınız? Teşekkürler.

 Öncelikle spadmin kullanmayın, yazıcı sisteme tanıtıldığında zaten
openoffice den de kullanabileceksiniz. spadmin le yanlış ayar yapıp
sorun yaşama ihtimaliniz var.

 Bahsettiğim servisi "pardus yapılandırma merkezi" -> sistem
seçenekleri -> servis yöneticisi  altından kapatıp tekrar başlatmanız
gerekiyor. Oraya kadar gitmeyeyim derseniz bilgisayarınızı baştan
başlatmanız da iş görür.

 Yazıcınızı da yine yapılandırma merkezinden çevre birimleri ->
yazıcılar altında " ekle/ yazıcı ekle" seçeneği ile ekleyeceksiniz.

 Root olarak işlem yapmayın, kullanıcınız pnp ve pnpadmin grubunda ise
yazıcı ekleyebilir, pnp grubunda ise yazıcıyı kullanabilir.