[Pardus-kullanicilari] cedega-small paketi ve korsan suçlamaları hakkında.

Mustafa Günay mustafagunay at gmail.com
24 Ağu 2007 Cum 17:21:34 EEST

On Friday 24 August 2007 16:50:23 Zihni Belli wrote:
> 24.08.2007 tarihinde Ekrem SEREN <ekrem.seren at gmail.com> yazmış:

+1

> Ben bu suçu işleyeceğim itirazı olan varsa devletin polisi jandarması
> mahkemesi var.

Keşke devletin polisi jandarması mahkemesi yazılım korsanlığı yada sizin
anlayacağınız dil ile belirteyim YAZILIM HIRSIZLIĞI konusunda daha duyarlı
olsaydı.

> Fakat buna suç diyen itiraz eden herkes nedense yazılım
> sektöründe.

Evet yazılım sektöündeyim ve elimden geldiğince lisans sözleşmelerini okumaya
çalışıyorum. Ve elimden geldiğince yazılım geliştiren insanlara saygılı
olmaya çalışıyorum. Hâttâ elimden geldiğince yabancı dildeki kaynakları
okuyup irc.freenode.net te #pardus kanalında yabancı dili olmayan arkadaşlara
bu konuda yardımcı olmaya çalışıyorum.

> Bu kişiler otelden havlu çalar çakmak aşırır milletin içkisini
> araklar

Bunu nereden biliyorsun? Yada hangi otelde ne kadar kaldığımı?

> ama nedense yazılıma gelince namus bekçisi
> kesilirler.Burasıgeliştirici listesimi kullanıcı listesimi   ?

Burası kullanıcı listesi.

> Neden
> soruyorum
> biliyormusunuz  kullanıcılara konuşma fırsatı bile vermediniz.

Eğer konuşma fırsatın olmamış olsaydı ben bu maili yazmamış olacaktım!

> Oyle bir aç
> kurtlar gibi saldırdınızki tam 78 ekmek parası(ekmeğin kaç para ettiğini
> bilen bu yazılım emekçisi çıkacakmı acaba merak ediyorum) eden 15 doları
> alamayacakları teknik destek karşılığında

Şuanda kullandığınız bilgisayar kaç ekmek parası biliyormusunuz? Ve bir
yazılımı geliştirmek için ne kadar emek gerektiğini? yada bir yazılımı
geliştirebilecek seviyeye gelebilmek için kaç ekmek yemek gerektiğini?

> (çünki gavurca bilmiyorlar
> yazılımcı arkadaşlar gibi) ödemelerini istediniz.Size ne denir
> bilmiyorum.Cedega ya korsan diyen herkes teşbih de hata olmaz az önce ege
> adındaki arkadaşın dediginin tersi olarak hırsızdır.

Şuanda kadar herhangi biryerden hiçbir şekilde birşey çalmadım. Ne yazılım ne
bilgi ne de havlu vs.

> Hemde ne hırsız yazılım
> filan değil.özgürlüğü düşünemeyecek kadar aç olan insanların ekmek
> hırsızları.

Eve özgürlüğü düşünebilecek kapasitede beynim çalışıyor ve şöyle birde
düşüncem var ama siz kabul edemiyorsanız bu sizinle alâkalı bir
sorundur. "Bir insanın özgürlüğü başka bir insanın haklarına saldırdığı yerde
biter" evet bu özgürlük değil. Başka insanların emeklerini ÇALAMAZSINIZ.
Bunun adı düpedüz HIRSIZLIK'dır

- --
Mustafa GÜNAY
nobody said its gonna be easy...