[Pardus-kullanicilari] cedega-small paketi ve korsan suçlamalarý hakkýnda.

Ali Iþýngör isingor at gmail.com
24 Aðu 2007 Cum 17:16:27 EEST

24.08.2007 tarihinde Zihni Belli <zihnibelli at gmail.com> yazmış:

> Ben bu suçu işleyeceğim itirazı olan varsa devletin polisi jandarması
> mahkemesi var.Fakat buna suç diyen itiraz eden herkes nedense yazılım
> sektöründe.Bu kişiler otelden havlu çalar çakmak aşırır milletin içkisini
> araklar  ama nedense yazılıma gelince namus bekçisi kesilirler.Burasıgeliştirici listesimi kullanıcı listesimi   ?  Neden soruyorum
> biliyormusunuz  kullanıcılara konuşma fırsatı bile vermediniz.Oyle bir aç
> kurtlar gibi saldırdınızki tam 78 ekmek parası(ekmeğin kaç para ettiğini
> bilen bu yazılım emekçisi çıkacakmı acaba merak ediyorum) eden 15 doları
> [...]

Zihni Bey,

Bu grup, Warez'in(korsan yazılımların tartışılacağı bir platform değildir.
Ayrıca bu yazılımın iddia edildiği üzere SVN (!)ya da CVS'ten derlenmediği,
pisi paketinin yapılmasında 30 kişinin bulunmadığı, iddia edildiği gibi bu
korsan yazılıma verilecek bir destek/katkı falan da bulunmadığı ortaya
çıktı.

"Emek hırsızlığı"nın hiçbir şekilde savunusu yapılamaz. Bunu haklı
gösterecek bir gerekçe ne hukuk kitaplarında, ne ahlaki kurallarda ne de
dinimizde yeri yoktur. Ne yani, "Kim ki cebinde 78 ekmek alacak parası
yoktur, istediği yazılımı çalabilir, abdestiniz de bozulmaz..." diye bir
hadis-i ÅŸerif var da biz mi bilmiyoruz?

Özgürlük bu değil... Eğer bu sanıyorsanız, kusura bakmayın ama özgür
yazılımı çok ama çooook yanlış anlamışsınız!

Bu arada şunu bilin. Bir yazılımın Amerika'da yazılmış olması ve bir ihtilaf
vukuunda x ülkesinin mahkemelerinin selahiyetli kılınmış olması, size bir
"zırh" da sağlamaz. ABD ya da Patagonya mahkemelerine gitmeye de gerek yok,
hemen yani başımızdaki Türk mahkemelerinde de benzer olaylara dair korsan
yazılım kullanım davaları görüldü, korsancılar hüküm giydiler.

Hayır, korsanlığın suç/hırsızlık/gayriahlaki olması bir yana; bu
tartışmadaki beni en çok yaralayan gelişme, "özgür yazılım savunucusu" gibi
görünen bazı kişilerin de (neyseki sayıları az) bu hırsızlığı savunmaya
kalkmaları oldu... Halbuki, "özgür yazılım" sadece bir takım 0 ve 1'lerin
insanların paylaşıma açık olması değil, aynı zamanda çok ciddi bir ahlaki
duruÅŸtur!

Ahlaki bir duruştur çünkü yaptığını saklamayı değil, paylaşmayı önerir.
Ahlaki bir duruştur çünkü "emeğe saygıyı" içerir... Ahlaki bir duruştur
çünkü getirdiği model ile insanlara özgür/açık ve kimi zaman Pardus
örneğinde de olduğu gibi ücretsiz işletimsistemi/yazılım kullanımı sağlar.

Bu yazdıklarım üzerine biraz düşünün...