[Pardus-kullanicilari] Nitelikli geliştirici sayısı

A. Talha Yalta yalta at etu.edu.tr
24 Ağu 2007 Cum 09:29:18 EEST

Merhaba arkadaşlar:

Sevgili Murat Eren'in "Nitelikli geliştirici sayımızı arttırmak için
aklınıza gelen fikirleri paylaşır mısınız?" günlük girdisine istinaden
konuyla ilgili kişisel düşüncelerimi paylaşmak istiyorum:

Bana göre Türkiye'den nitelikli geliştirici ve Pardus'un bilinirliği
ve yaygınlığı arasında önemli bir bağıntı artık bulunmuyor. Bilişimle
ilgili kişiler zaten Pardus'u biliyor. Katkıda bulunabilecek kişilerin
artması ise ancak uzun vadede ve bu konuda donanımlı, özgür yazılım
konusunda bilinçli ve hassasiyet gösteren kişilerin artmasıyla mümkün
olabilir. Böyle kişiler genel olarak sayıca az olmakla birlikte
Türkiye'de ise ne yazık ki daha da nadir bulunan cinsten.

Öyleyse burada iş tamamen eğitime ve zamana kalıyor. Ben ve eminim
diğer öğretim görevlisi arkadaşlar üniversite ve diğer eğitim
kurumlarında Pardus ve özgür yazılımın ne olduğu ve neden önemli
olduğu konusunda öğrencileri bilinçlendirmek, öğretmek ve katkıda
bulunmaya teşvik etmek için ellerinden geleni yapmaya devam ediyorlar.

Daha önce de söylemişimdir ama yineliyorum. Burada Pardus'un yapması
gereken ise özgür yazılım değerlerine daha bir sıkı tutunmak. Bence
kısa vadede heyecan yaratıcı hedefler yerine daha orta ve uzun vadeli
hedeflere ağırlık vermeli ve sadece Pardus değil, "neden Pardus?"
konusunun bilinirliğine ağırlık verilmesi düşünülebilir diyorum.
Birkaç öneri:

- Pardus İnternet sitelerinde "Linux nedir?" ve "Neden Pardus" gibi
başlıklar dikkat çekici şekilde eklenebilir.

- Özgürlük İçin sayfasının ismi güzel ama konuyu bilmeyen çoğunluk
için "Neden özgürlük için Pardus?" sorusuna cevap veren dikkat çekici
bir bağlantı vesaire yok görebildiğim kadarıyla. Murat'ın "Neden
Linux" girdisi biraz içerik ve daha çok da bir ilk adım girdisi olması
yüzünden yeterli değil.

- Özgür olmayan video codec gibi bileşenlerin Yalı tarafından otomatik
olarak değil de Pardus kurulumu tamamladıktan sonra Kaptan tarafından
seçmeli olarak ve gerekli kısa açıklama yaptıktan sonra yüklenmesini
önermiştim; bu vesile ile yineliyorum.

-Kaynaklarımız kısıtlı. İnsanlarda her yeni ara sürüm için harika yeni
özellikler beklentisi yaratmak gibi bir lüksümüz yok ve zaten
kullanıcıların da bu konuda gerçekçi olması gerekiyor. 2007.3 deki
yeni özellikler beni de heyecanlandırıyor ama bence daha sonraki 2008
sürümü için öncelikli hedef yeni bileşenler eklemek yerine var olan
bileşenlerin kararlılığının artırılması ve birikmiş hataların
düzeltilmesi olmalı. Kullanıcılar hassasiyet gösterip, zamanlarını
ayırıp, Uluzilla'ya üye olup 800+ hata girdisi ve bunlar için sayısız
ek bilgi ve yorum eklemişler. Bunların hızla çözümlendiğini görebilmek
kullanıcılarda daha büyük bir bağlılık ve ait olma duygusu yaratmakta
olduğunu unutmadan konuya daha fazla eğilmek gerekiyor.

Bunlar benim kişisel düşüncelerim.

Tüm geliştirici arkadaşlara yılmadan ve sürekli bir şekilde
gösterdikleri olağanüstü gayret için çok teşekkür ve saygılarımla.

A. Talha YALTA
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
İktisat Bölümü Öğretim Görevlisi

--
"Remember not only to say the right thing in the right place, but far
more difficult still, to leave unsaid the wrong thing at the tempting