[Pardus-kullanicilari] pisi aşırı yavaş

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
17 Ağu 2007 Cum 03:09:07 EEST

On 17 August 2007 Friday 02:43:48 selim ok wrote:
> 17.08.2007 tarihinde Necmettin Begiter <necmettin.begiter at gmail.com> yazmış:

> Necmettin Bey,
> Düzeliyorsa konusunda israrciyim :) Cünkü depo sayisindaki ufak bir
> artis asiri bir yavaslamaya sebep oluyorsa bunun degerlendirilmesi
> gerekir. Atiyorum pisi up komutu ilk tepkisini tek depo varken 5
> saniye iki depo varken 50 saniyede veriyorsa burada yanlis giden
> birseyler var demektir.
>
> Kendim oturup test etmedim ama firsat bulunca ben de bakacagim.
>
> Iyi calismalar,
> Selim

Şöyle diyelim, düzeliyorsa da, düzelmiyorsa da hata girmek lazım gelir o
zaman. Çünkü 2 depo varken çok geç tepki veriyorsa bu bir hata kaydı demek.
Tek depo varken yine çok geç tepki veriyorsa bu da bir hata kaydı demek.
Demek ki havada karada bir hata kaydımız var ;)

Ancak şunu da belirtmek lazım, tek depo varken dediğimiz ana depomuz olduğunda
paket yöneticisinin çok çabuk tepki vermesi doğal, hepimizde olan budur;
sadece pardus-2007 deponuz varken çok hızlı tepki veren paket
yöneticisi(leri), ilk tepkiyi verme konusunda, katkı deposu da eklenince bir
kaç kat yavaşlıyor. Bunu sadece paket sayısı kaynaklı bir durum olarak
görmüyorum; bağımlılık kayıtları da büyüyor çünkü (bayağı bir büyüyor hem
de). Üstelik ana depomuzda nadiren güncelleme olmasına rağmen katkı depomuz
her gün güncelleniyor. Ve ne yazık ki contrib deponun her güncellemesinde
indirilen index.xml.tar.bz2 dosyası sil baştan yorumlanıyor (doğal olarak, bu
konuda bir diff durumu henüz söz konusu değil çünkü -aslında bu
index.xml .tar.bz2 olmasa ve bir diff uygulaması söz konusu olsa sanki bu
yerel depo ağacını güncelleme işi çok daha hızlı olabilirmiş gibi geliyor
bana), ve bu da bu yavaşlamaya (Windows olsaydı şişme derdim^_^) sebep
oluyor.

Uzun lafın kısası, katkı deposunu ekleyen herkes o yavaşlamayı görür, ama
20-30 dakika olunca işler değişiyor elbette.