[Pardus-kullanicilari] ROOT halinden nasıl çıkılır?

ok4nunal at yahoo.com.tr ok4nunal at yahoo.com.tr
13 Ağu 2007 Pzt 15:29:02 EEST

Konsol açılıp root yazıp şifre girdiğinde root haklarını almış
oluyorsun. Ancak bilgisayarında o anda açtığın başka bir işlemde root
hakkıyla açmış değilsin. Herhangi bir şeyi root hakkıyla açmak
istiyorsan önce konsolda root yazıp şifreni girmek arkasından açmak
istediğin programın adını konsola yazmak gerekiyor.
Bir deneme yapıp öğrenmeye ne dersin. Eğer aMule programın varsa (şimdi
onunla denedim de) konsolu aç, amule yaz entere bas biraz sonra konsolda
bazı yazılar çıkıp aMule programı açılacak. aMule programını kapat.
Konsola su  root yaz, şifreni yaz, şimdi aMule programını açmaya çalış.
Önce bir uyarı verecektir. Root hakkıyla progarmı çalıştırıp çalıştırmak
istemeyeceğini soracaktır.
tamam deyip devam edin. Açılan programı kapatın ardından konsolda exit
yazın böylece herşey eski haline gelecek ve siz root hakkıyla bir
program açmayı anlamış olacaksınız.