[Pardus-kullanicilari] DVI çıkışlı ATI Radeon 9550 SE problemi...

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
7 Ağu 2007 Sal 11:59:41 EEST

On 07 August 2007 Tuesday 11:14:15 Levent TERLEMEZ wrote:
> Sayın Kullanıcılar,
>
> Sorunum, DVI çıkışına bağlı Ekran için conf dosyasında çözünürlükler doğru
> gözükmesine rağmen, pardus-wiki.org'ta bahsedilen ATI ayarlarını yapınca
> caracal açılmıyor. Monitörüm, Philips 107E61 modeldir. Monitörün
> kılavuzundan (eğer yanlış anlamadıysam) yatay ve dikey ayarlarınıda
> düzenledim ama yine çalıştırmayı başaramadım. Nerde, nasıl ve hangi
> değerleri düzeltmeliyim. Yardımcı olursanız sevinirim. Şu an maksimum
> 1024x768, 60 Hz. çalışıyor ve daha düşün standart ayarlar gözüküyor (conf
> [...]

ati sürücüleri olmadan da çift ekran çalışabilirsiniz, ayrıca ati sürücülerini
yükleseniz de yüklemeseniz de çekirdekle bir işiniz olmaması gerek. Şu anda
iki ekranda da aynı görüntüyü mü alıyorsunuz? Harici ekranınız 640x480 veya
daha düşük çözünürlükte çalışıyor, doğru mu? ATI sürücülerini
kullanıyorsanız, konsolda <aticonfig (arada - olabilir, tam
hatırlamıyorum) --dual-head> komutuyla çift ekrana geçin, sonra harici
ekranın yatay ve dikey tarama hızlarını doğru ayarlamanız gerek. Gerekirse
benim xorg.conf'u göndereyim (ama ben ATI sürücülerini kullanmıyorum, çünkü
ATI sürücüleri bazı problemlere neden oluyor, örneğin ev dizininizde Dekstop1
diye bir dizin daha oluşuyor^^).