[Pardus-kullanicilari] nvu bluefish ve html

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
5 Ağu 2007 Paz 23:52:35 EEST

On 05 August 2007 Sunday 22:36:51 Meteor wrote:
> Geceye koşan sıcak bir Ankara akşamından merhabalar;
>
> Öğlen saatlerinde mail grubundaki bir iletiyi okuduktan sonra hem NVU'yu
> hem de Bluefish'i kurdum ve denemelerini yaptım. Bluefish biraz daha
> uzman işi gibi görünürken, NVU basitliğiyle daha kullanışlı gibi geldi.
>
> Eğer yanılmıyorsam bu iki programla bildiğimiz web sayfalarını
> hazırlayıp, servis sağlayıcı aracılığıyla internette yayınlatabiliyoruz.
>
> Ayrıca NVU programında ayrı bir sekmede html kodlarını göstermesi de
> html konusunda bilgi sahibi olmak isteyen ya da bu konuda uzman olan
> [...]

Dinamik sayfalar ve program benzeri sayfalar oluşturabilmek için kodlarla
çalışabilmek gerekir. Ama statik (içeriği değişmeyen) sayfalar oluşturmak
için WYSIWYG (What You See Is What You Get - Ne Görüyorsan Onu Alırsın - Ne
Ekersen Onu Biçersin ^_^ ) türü editörler (örneğin MS Word, OOo Writer, NVU,
vs. vs.) kullanabilirsiniz.

Bir diğer kıstas ise şudur ki, WYSIWYG türü editörlerle oluşturulan sayfalar
genelde daha fazla yer kaplar(dı, şu aralar nasıl pek bilmiyorum). Örneğin MS
Frontpage ile yazdığınız ve diskte 30k kaplayan bir sayfayı kodlarla kendiniz
yazınca 10k oluveriyor ^_^.