[Pardus-kullanicilari] NAT hakkinda

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
5 Ağu 2007 Paz 13:41:49 EEST

On 8/5/07, ismail buhur <ismailbuhur at gmail.com> wrote:

> [...]
Merhaba,

Şimdi baktım da, krdc ve krfb programlarıyla uzaktan erişim yapabilirsiniz.
Göründüğü kadarıyla 1 no'lu portu kullanıyorlar. Bu durumda modeminizin
kontrol panelinden (192.168.2.1 , 192.168.1.1 oluyor genelde, bunu da
aldığınız yerel adrese bakıp son hanesini 1 yaparak öğrenebilirsiniz.)
VirtualServer veya IP Routing gibi kısımlar varsa, buradan belirli bir
statik IP için  1 numaralı portu açık bırakın, mümkünse TCP/UDP ikisini de.
Ondan sonra da krfb ile davet oluşturup WAN IP'sinden (genelde 85. ile
başlayan) krdc ile bağlanabilirsiniz.

Ya da ssh ile bağlanacaksanız service ssh on diyerek veyahut da
Tasma->Sistem Ayarları->Servis yöneticisi'dnen ssh Sunucusunu Başlangıçta
çalıştır diyerek açmalısınız. Sonra da Port olarak 22 no'lu portu
açmalısınız. Bağlanmak için ise konsolda ssh WANIPSI demeniz yeterli. Şifre
soracak, kullanıcı şifrenizi girin, tamamdır.

Burada çıkan başka bir sorun da IP Adresinizin (Hem WAN(genel), hem
LAN(yerel)) değişken(dinamik) olmasıdır. Pardus'un ağ ayarlarında DHCP ile
otomatik IP almaktansa bu ayarları elle yaparak LAN IP'nizin sabit olmasını
sağlayabilirsiniz. Örn: 192.168.2.5 gibi.

WAN için ise eğer hizmet sağlayıcınızdan(Tellcom, Turk Telekom, Borusan,
Superonline vs) durağan(statik) IP almadıysanız dyndns.org adresinden bir
hesap açarak varsa modeminizin DDNS ayarları kısmına bu hesap bilgilerinizi
girmelisiniz.

Kolay gelsin.