[Pardus-kullanicilari] ağ izleme

Mehmet Türkoğlu mrturkoglu at gmail.com
26 Nis 2007 Per 13:07:51 EEST

Merhaba
Adsl router modemden 256 kbps ile internete evdeki arkadaşlarımla
bağlanıyoruz. Hız limit aşıldığında arkadaşları uyarıyoruz ama buna gerek
kalmasın diyoruz. Acaba bunu nasıl hallederiz? Bir de flashget gibi
interneti sömüren programların portlarını kapatmak istiyoruz. Modemin
firewall seçeneklerinden portları engelleyebiliyoruz ama hangi portu
kapatacağımı bilmiyorum. bir de bağlantıyı kişi sayısına göre bölsek bu
sefer de diğer bilgisayarlar boşken atıl duran bir internet bağlantısı
profili ortaya çıkıyor.(gerçi bunu da nasıl yapacağımı bilmiyorum). Acaba ev
içerisindeki ağı nasıl yönetirim. Evde sadece ben gnu/linux(pardus)
kullanıyorum. Modemi bridge modda çalıştırıp öyle mi yapmak lazım yoksa bu
işi ağ izleme programlarıyla filan mı yapmak lazım? bir de nasıl yapacağımı
anlatan bağlantıları veririseniz çok sevinirim.
Teşekkürler

--
Mehmet Recep Türkoğlu
<--/ http://mrturkoglu.blogspot.com /-->