[Pardus-kullanicilari] pardus menü

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
25 Nis 2007 Çar 01:41:49 EEST

On Tuesday 24 April 2007 15:54:51 kilic koken wrote:
> basit bir sorum var:
>
> ekranın sol alt köşesindeki, pardus yazan, ve üzerine basınca menü açılan
> bölüm kayboldu.
> çünkü üzerine gelip, farenin sağ tuşuna bastım, ve move ile başlayan
> seçenği seçtim.
> ama şimdi nasıl geri getireceğimi bulamıyorum.
>

> yardım lütfen.

Ekranın sol alt köşesindeki o "satır"a panel denir; isterseniz masaüstünüzde
birden fazla panel olabilir. Paneller, eklenebilen ve çıkarılabilen öğelerden
oluşur. Örneğin saat ve tarih, sistem çekmecesi (sistem tepsisi olarak da
bilinir), hızlı başlatıcı, komut çalıştır programcığı, görev çubuğu
(açtığınız pencereleri düğmeler halinde gösteren alan), hızlı dosya tarayıcı
(istediğiniz bir klâsörü bir menü gibi görmenizi sağlayan programcık, ...
Gelelim Pardus menüsünü nasıl geri getirebileceğinize:
Panelin üzerindeki herhangi bir noktaya sağ tıklayın, açılan menüdeki
seçenekler arasında "panel kilidini aç" varsa onu seçin. Eğer "panel kilidini
aç" diye bir seçenek çıkmadıysa, yanında küçük bir üçgen olan (o küçük üçgen
o seçeneğin bir alt menü olduğunu (içinde başka seçenekler olduğunu)
gösterir) "Panel menüsü"nden "Panele programcık ekle"yi seçin. Bir pencere
açılmış olmalı. Açılan pencereden "KDE Menüsü"nü seçin. Panelde artık o
Pardus yazan menü görünür durumda olmalı. Şimdi açılan o pencereyi
kapatabilirsiniz. Eğer Pardus menüsünün yerinden memnun değilseniz, Pardus
menüsüne sağ tıklayın, "KDE Menüsü menüsünü taşı"yı seçin, fareyi istediğiniz
yönde hareket ettirerek menünün yeni yerini belirleyip bir kez sol tıklayarak
menüyü bulunduğu yere bırakın. Şimdi, eğer panelde değiştirmek istediğiniz
başka birşey yoksa, panelin herhangi bir yerine sağ tıklayın, açılan
menüden "Panel menüsü"nü seçip "Paneli kilitle" komutunu verin. Geçmiş olsun.

--
Necmettin Begiter
Blog: http://begiter.blogspot.com/feeds/posts/default