[Pardus-kullanicilari] Toshiba Notebook Satellite A2001BP

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
21 Nis 2007 Cmt 09:12:47 EEST

Merhaba,

On Saturday 21 April 2007 08:50:55 Bülent Potur wrote:

Oldukça yeni bir makine olduğundan donanım ile ilgili bazı sorunların
çıkması normaldir. Hepsi çözülebilir görünüyor.

> Problem Pardus ile internete çıkamıyorum. Ses de çıkmıyor.
> 1) Eternet Kartı:Realtek RTL8101 Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.0)
> Pardus bu kartı görüyor. Bağlantı otomatik ip ye alındığında adres
> alamıyor. Sabit ip ile bağlı gibi görünüyor ama değil.

Ethernet'iniz ile ilgili bir hata raporu açarak. Bu hata raporuna dmesg
çıktınızı ve lspci  -nv çıktınızı yapıştırabilir misiniz?

> 2) Wireless: Intel wireless wifi Link 4965AGN Pardus algılamıyor.

Haziran-Temmuz ayı gibi Intel bu cihaz için Linux sürücüleri yayınlayacak.

> 3) Ses kartı Realtek High definition audio :no dsp device found
> İnternete bir girip güncelleme yapabilsem belki bazıları çözülecek.

Güncellemeleri yapmadıysanız mutlaka yapın. Ses kartı sorununuz büyük bir
ihtimalle çözülecektir.

Eğer düzelmezse, bir başka hata raporu açarak:

dmesg çıktınız ile head /proc/asound/card*/codec* çıktısını yapıştırın lütfen.

- Faik