[Pardus-kullanicilari] grub sorunu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Nis 2007 Sal 20:59:01 EEST

Merhaba Nihat Bey,

normalde, Windows kurulu boylege chainloader ile grub yuklendiginde,
Vista'nin bootloader'i harekete gececektir. Yani Vista kurdugunuzda
(grubu silecek) onun bootloader'i calisacak, sonra pardus cd'sinden
grubu tekrar yukleyeceksiniz. O zaman windows'u sectiginizde yine
Vista boot loader'i gelecek, ve burdan XPyi secebielceksiniz. Grub
icinden dogrudan XP secme sansiniz sanirim olmayacak. (vista xp'nin
boot loaderinin yerine geciyor).

Eski guncellemeleri silmek icin, /boot/grub/menu.lst dosyasini acin,
oradaki eski satirlari silin. Eski satirlarin isaret ettigi dosyalari
da /boot altindan silin ki diskte yer kaplamasin. Ancak yazarken veya
silerken cok dikkatli olun, grub'un yazim kurallarina uyunuz, eger bir
hata yaparsaniz grub isletim sistemini yukleyemeyebilir, yukleyemezse
e tusuna basip elle duzeltmeniz gerekebilir acabilmek icin sistemi.

Emre