[Pardus-kullanicilari] Intel Fortran Compiler yukleyebilen var mi? (yanit ve cozum)

Huseyin Ozdemir ozdemirh at gmail.com
16 Nis 2007 Pzt 21:27:11 EEST

>Intel Fortran Compiler yuklemeye calisiyorum bilgisayarima. Bunu basarabilen var mi? Cunku ifort
>(fortran dosyasini compile etmeye yarayan command) bulunamadi diyor surekli.
>ifort: command not found

>Selamlar,
>Murat Tutkun

Merhaba,

Mesaj listesi kullanma konusunda biraz acemiyim. O yuzden orijinal mesaji yukariya kopyaladim.

Bugun Intel Fortan Compiler'i indirip caslitirmayi basardim. Dikkat edilmesi gereken bir iki husus var:

- Fortran, kurulumu /opt/intel/fc/9.xxx/ dizini altina yapti. Burada bin/ dizini altinda ifort, ifc, ifortbin ve ifcbin calistirilabilir
dosyalari var. Ayrica yine bu dizin altinda ifortvars.csh ve ifortvars.sh ayar dosyalari mevcut. Bu ayar dosyalarindan kullandiginiz
kabuk komut sistemine uygun olanin icine girip <INSTALLDIR> yazan butun yerleri /opt/intel/fc/9.xxx ile degistirin. Tabiiki 9.xxx yerine
sizin kurulumunuzda mevcut dogru dizin adini yazin (mesela benim kurdugum fortran'da bu dizin /opt/intel/fc/9.1.045. En son dizin
kurdugunuz Fortran surumune bagli olarak degisiyor). Eger hangi kabuk sistemini kullandiginizdan emin degilseniz her ikisine birden dedigim
islemi yapim. Bir uyari daha: ifortvars.csh ve ifortvars.sh dosyalarinda degisiklik yapabilmek icin root olmaniz gerekiyor.

- Ikinci adimda yukarida bahsi gecen dizinin sisteminize tanitilmasi gerekiyor. Normalde herhangi bir Fortran komutunu calistirmak icin
her seferinde komut satirina butun dizini yazabilirsiniz (ornek: /opt/intel/fc/9.xxx/bin/ifort test.f90). Ama tabiiki bu istenilen bir durum
degil. O yuzden bahsi gecen dizini (/opt/intel/fc/9.xxx/bin/) sistem degiskenlerine eklemelisiniz. Bunun icin mesela .profile veya .cshrc
gibi dosyalar kullaniyorsaniz o dosyanin icine

	set path = (. /opt/intel/fc/9.xxx/bin $path)

satirini ekleyebilirsiniz. Acikcasi sistem degiskenlerinin ayarlanmasi hakkinda cok tecrubem yok. Bu verdigim bilgi yetmezse bu sistem
degiskenlerinin nasil ayarlanabilecegi hakkinda google size yardimci olabilir.

- Son adim ise en can alici olani. Bunu kesfetmem biraz surdu. Daha once kullandigim Fortran versiyonlarinda calistirma komutlari
f77, f90, ifc, ifort komutlarindan biriydi. Fakat bu kurulumda ifortbin komutunu kullanmam gerekti. Bu calisan dosya yine
/opt/intel/fc/9.xxx/bin/ dizininin altinda yer aliyor. Ornegin test.f90 dosyasini derleyebilmeniz icin:

	ifortbin test.f90

yazmaniz gerekiyor. (Ikinci adim basarili olmadiysa sorunu cozene kadar /opt/intel/fc/9.xxx/bin/ifortbin test.f90 yazabilirsiniz.)

Umarim bu yazdiklarim cozum olmustur.

Huseyin Ozdemir