[Pardus-kullanicilari] Çalışan CD'de bilgi eksikliği olduğunu düşünüyorum....

Chriseba Lid'Asgar chriseba at parduslinux.org
12 Nis 2007 Per 12:40:08 EEST

Çalışan CD'de bilgi eksikliği olduğunu düşünüyorum....

Dün bir arkadaşıma Pardus 2007.1 çalışan CD verdikten sonra yaşadıklarım, bu
konuyu açmaya zorladı beni, başımdan geçenleri anlatmadan hemen eksik
gördüğüm, konuyu belirtiyorum.

Ömrü hayatında Linux görmemiş, ama rahatlıkla -kurulumdan sonrası,
masaüstüne geldikten sonra- Windows kullanabilen, Windows'da ofis
yazılımlarını işi yeterince kullanabilen bir insana Live CD Linux verdiliği
zaman, nasıl başlatacağını bilemeyebilir, "BIOS nedir" bilemeyebilir, "BOOT
nedir" bilemeyebilir.

Windows kullanıcısı, Pardus Linux her hangi bir sürüm Çalışan CD'yi Windows
masaüstündeyken taktığında, varsayılan internet tarayıcısı ile bir html
belgesi açılıyor. Belge içerisinde eksik gördüğüm (ve bence en başa
eklenmesi gereken) konu, yukarıda da belirttiğim gibi teknik terimleri ve
hadiseleri bilmeyen birisine bunları "kısaca" veya Live CD Linux'u
çalıştırmayı anlatacak kadar bir konu bilgisi. Belgenin en tepesinde
olmayabilir, ama en azından kullanıcı "nedir bu yahu?" dediğinde ve diski
bilgisayara taktığında bunu görebilsin.

Her Bios'da "First Bootable Device" olarak CD sürücü seçili olmuyor, bu da
çalışan CD için ayarların nasıl yapılacağını bilmemesinden kaynaklanıyor.

Her anakartta bios arayüzü aynı değil, ancak en basiti; aynı terimler
kullanılıyor. İşte bunun için belgeye ufak bir bilgi eklenmesi, kullanıcı
açısından daha faydalı olabilir diye düşünüyorum...

[5467]
--
Chriseba Lid'Asgar
chriseba at gmail.com