[Pardus-kullanicilari] uzak masaüstüne internet tarayıcısından bağlanma

Emin Şenay esenay at boun.edu.tr
10 Nis 2007 Sal 03:37:19 EEST

Mehmet Türkoğlu yazmış:
> Merhaba
> Bugün arkadaşım linux bir makineye kurulan bir yazılım sonucu uzaktan
> o bilgisayarın masaüstüne internet tarayıcısından ulaşılabildiğinden
> bahsetti. Acaba bu yazılımın adı nedir? Pardusta var mı bu yazılım?

Merhaba,

Pardusta bulunan Krfb ve vncserver uygulamaları ile kendi
bilgisayarınıza uzaktan bağlanılabilmesi için gerekli ayarlamaları
yapabilirsiniz. Bundan sonra bu programlar varsayılan olarak 5801 ve
5901 numaralı portları uzak masaüstü bağlantısı için kullanırlar. 5801.
port uzak masaüstüne internet üzerinden ulaşabilmek içindir. Örneğin
benim bilgisayarımın ip adresi 192.168.2.3 olsun. Söylediğim
programlardan birini kullanarak uzak masaüstü bağlantısını
etkinleştirmişsem, aynı ağ içinde başka bir bilgisayarın tarayıcısına
http://192.168.2.3:5801 yazdığınızda otomatik olarak uzak masaüstü
bağlantısı açılacaktır. Diğer seçenek ise Pardus'ta uzak masaüstü
bağlantılarını görüntülemek için kullanılan Krdc adlı program. Bu
program ile aynı uzak masaüstü bağlantısına 192.168.2.3:1 yazarak
erişilebilir.