[Pardus-kullanicilari] Yerel ağ ve kros kablo problemi

Orhan Polat orhanpolat at gmail.com
9 Nis 2007 Pzt 20:22:28 EEST

Bizim evde suan 4 bilgisayar var. 2sinde pardus kurulu 2 sinde de
windows(malum ogrenci evi)
windows kurulu pc lerde, pardus kurulu pc leri agdan goruyor. Fakat bazen
direk ulasilamiyor. Bundan kastim su:
paylasilan dosyalara tiklayinca ulasilamiyor fakat tarayiciya
(windows makineler icin) //192.168.*.* yazildiginda direk pardus makinenin
paylasimlari goruluyor. Birde windows makinelerde
ag baglantilarina girdikten sonra calisma grubu bilgisayarlarini goster e
tiklandigi zaman paylasimda olan WINDOWS makineler gorunuyor. Bir ust dizine
erisim tusuna tiklayinca pardus ve WORKGROUP(windows paylasim adi) ikisi
birden cikiyor.
tahmin edeceginiz gibi pardus, pardus yuklu makinelerin paylasim adi oluyor.
Tiklaninca da paylasimda olan pardus pc ler gozukuyor.
pardus yuklu pc lerde de ayni sey bazen olabiliyor. Yani paylasimdaki pc
leri goremeyebiliyorsunuz. Bu yaziyi yazarken bir daha deneyeyim dedim.
Sistem->Ag Dizinleri->Samba Paylari->Workgroup a tikladim ve su uyari cikti
"smb://Workgroup/ icin makineye baglanti kurulamadi"
fakat konqueror penceresinden alttaki satiri girince paylasimdaki windows
yuklu pc ye erisebildim.
smb://192.168.*.*

pardus pardus arasi paylasim da boylece yapilabiliyor.

Pardusta paylastirdigim dosyalarin hepsi /home/(Kullanici Adi)/ dizini
icinde bulunuyor. Diger dizinlerdeki dosyalarin paylastirilmasini yapamadim
henuz

iyi calismalar..

09.04.2007 tarihinde ertugrulerata <ertugrulerata at gmail.com> yazmış: