[Pardus-kullanicilari] internete giremiyorum

Kubilay KOCABALKAN kubilay at kocabalkan.net
9 Nis 2007 Pzt 01:29:47 EEST

On Monday 09 April 2007 01:18:42 Kubilay KOCABALKAN wrote:
> Eğer Bluetooth ile bağlanmak istiyorsanız bluez-utils servisini aktif
> etmeniz ve  /etc/bluetooth/rfcomm dosyasını değiştirmeniz gerek
>
> "rfcomm0 {
> 	bind yes;
> 	device 00:00:00:00:00:00; <-------- buraya kendi telefonuzun device
> numarasını gireceksiniz.
> 	channel 1;
> 	comment ".............."; <---- buraya telefonun bluetooth görünen adını
> yazın.

Birde bu yolu deneyin... bu sayede rfcomm dosyası doğru şekilde oluşacaktır.

Sizin de GPRS ile internet bağlantısı oluşturmanız
için öncelikle kdebluetooth ve kmobiletools yazılımlarının kurulu olması
gerekiyor. kdebluetooth Pardus deposunda mevcut. kmobiletools ise
geliştirilmekte olan bir yazılım olduğu için ancak contrib deposundan
bulabilirsin (PİSİBUL ile).  Biraz uğraşmak gerekecek, aklımda kaldığı kadarı
ile yaptıklarımı aşağıda yazdım. Takıldığınız yerde tekrar yardım ederim.

Yazılımları kurduktan sonra;

1. Servis Yöneticisinden Bluez-util servisini çalıştır.
2. Programlar/İnternet/kbluetooht yazılımını çalıştır.
3. Programlar/YardımcıProgramlar/KMobile Tools 0.5 çalıştır. ( root şifresi
gerekecek )
4. http://www.kmobiletools.org/node/196 sayfasındaki ekran ile karşılaşacaksın
5. "Add a new mobile phone device" seçerek ilerle
6. Sonra "Bluetooth Pairing Wizard" seç. ( root şifresi gerekecek )
7. Telefonu bulunabilir olarak ayarla ve "Start Searching" ile ara.
8. http://www.kmobiletools.org/node/198 sayfasındaki gibi bir arama sayfasında
bulunan telefonlar listelenecek. Telefonu seç ve ilerle.
9. Bu adımda telefonun desteklediği servisleri listeleyecek. Dial-Up
Networking servisini seç ver ilerle. Bu servis ile Rfcomm0 dosyan
düzenlenecek seçimleri ileri ve tamam diyerek Bluetooth Pairing Wizard
programını sonlandır.
10. New Device Wizard ekranında AT Engine seçeneğini seç ve ilerle.
11. Kısa bir aramadan sonra telefonun bulunacak ve eklenecek.
( bu yazılım ile telefonu SMS - Telefon defteri ve Takvim özelliklerini
kullanabilirisin )

--
Kubilay KOCABALKAN
DOĞANLAR UPS - TESCOM