[Pardus-kullanicilari] googleearth

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
8 Nis 2007 Paz 10:51:10 EEST

2007/4/8, Kubilay KOCABALKAN <kubilay at kocabalkan.net>:

> Merhaba,
>
> GoogleEarth kullanabilmek için 3B desteğinin olması gerekiyor. Bunuda ATİ
> sürücüleri ile yapamazsınız. Pardus WİKİ'de Beryl kurulumu anlatılan
> sayfada
> 3B nasıl kurulacağı anlatılıyor. xorg.conf dosyasını orada ki anlatıma
> göre
> düzenlerseniz sorun çözülecektir.

Merhaba,

Depodaki ati paketiyle ati'nin sitesinden indireceğiniz ati paketi aynı
ellerden çıkıyor, ancak sürüm farkı olabilir. ATI sürücüleri ile 3B desteği
açabilirsiniz. Beryl ayarları yapmanıza gerek yok. Yapmanız gereken
ati-drivers paketini kurduktan sonra xorg.conf içindeki Driver'a karşılık
gelen ifadeyi "ati"den "fglrx"e dönüştürmek ve Ctrl+alt+backspace X'in
yeniden başlamasını sağlamak.

Mevcut ATI Sürücüleriyle google earth'ü denemedim ancak tüm oyunlar çok
güzel çalışıyor. Bunun yanında normal xorg sürücüleriyle 3B desteğini
etkinleştiremediğim için ne google earth çalıştırabilmiştim, ne de beryl.

Bahsedilen hata da muhtemelen birden fazla sürümün silinip kaldırılması ve
farklı xorg yapılandırma ayarlarının kullanılması sebebiyle oluşan
eşleşmezlik. Xorg.conf'u ve gerek depodan, gerekse atinin sitesinden
indirdiğiniz sürücüleri silip tekrar depodaki paketle deneyin isterseniz.