[Pardus-kullanicilari] FLY LR502 TV Kartı sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Nis 2007 Çar 21:01:48 EEST

> Şimdi kameram yok fakat arada harici olarak takıp kullanıyorum, fakat
> onun için ayrı bir işlem yapmadım, yani Pardus direkt tanıdı.
> Bu bir sorun olmaz değil mi?

 Bilgisayarınız açılırken kameranız takılı olursa ilk video aygıtı
olarak kameranız işaretleniyor ve /dev/video0 kameranızı gösteriyor.

> /etc/hotplug/blacklist  dosyasının sonuna,
> Tv kartı için >> > saa7134               108768  0
>
> Kamera için>>> videodev               22912  2 saa7134,gspca
>                        > v4l1_compat            12068  2
>                        > saa7134,videodev v4l2_common
>                        > 20608  2 saa7134,videodev
>
> satırlarını ekleyip, update-modules yazacağım fakat az önce kamerayı
> arada kullandığım bilgisini vermedim bu yüzden özür dilerim.
> Şimdi dediklerinizi uygulayabilirim değil mi??

 Şöyle yapın

 /etc/hotplug/blacklist dosyasına gspca yazın

 /etc/conf.d/local.start  dosyasının sonuna

 modprobe gspca

 yazın. Böylece tv kartınız (her zaman takılı olduğunu varsayıyorum)
ilk aygıt olarak tanınacak. Kamera kullandığınızda da /dev/video1
olarak kullanacaksınız.