[Pardus-kullanicilari] "Download & Upload Nasıl Sınırlandırılır?" sorusuna cevap.

Chriseba Lid'Asgar chriseba at parduslinux.org
4 Nis 2007 Çar 12:54:51 EEST

İyi günler,

Üç gündür forumları, yardım kanalını ve listeyi biraz meşgul ettim. Ancak
kendi sorduğum sorunun üstüne gittim ve sorunu da çözdüm.

Trickle kullanılarak bu sorun oldukça rahat aşılabiliyor. kendi günlüğümde
paketin kullanımı ile ilgili ufak bir bilgi verdim zaten, burada da
verebilirim diye düşünüyorum.

Trickle 1.07-3 PiSi paketine buradan[1] erişebilirsiniz. Şu an kullandığım
ftp adresimin de ulaşılamamasından ötürü build dosyalarını da size
buradan[2] sunuyorum.

Kullanımı hakkında da kısa bir bilgi vereyim.

$ trickle -u 5 -d 10 kget
komutu ile KGet açılır ve upload(gönderim) hızı 5kb/sn, download(indirme)
hızı da 10kb/sn olarak ayarlanır. Benim gibi Pardus'a güncellemeler
geldiğinde ve Paket Yöneticisi ile kurmak isterseniz konsoldan $ trickle -u
5 -d 10 package-manager komutu her derde çözümdür...

$ trickle -h komutu ile yardım bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla...

[1] http://chriseba.googlepages.com/trickle-1.07-3.pisi
[2] http://chriseba.googlepages.com/trickle.1.07-3.build.files.tar.gz

--