[Pardus-kullanicilari] ekran kartı problemı

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
2 Nis 2007 Pzt 23:23:00 EEST

Mon, 2 Apr 2007 22:40:14 +0300, "badsez" <badsez at hotmail.com> :

> slm ben DELL LATITUDE 120L kullanıyorum ve pardus ekran kartını
> tanımadı pardus ıcın suruculer varmı yoksa ne yapmam gerekıyor.
Ayni dizustunden bende de var, aslinda ekran kartinizi cok guzel tanidi
ama cihazin bios'unun cozunurlugunu yanlis bildirmesi sonucu cozunurluk
yanlis ayarlaniyor.

915resolution yazilimi yardimiyla bunu duzeltebiliyorsunuz.
Sisteminizle beraber kurulu geliyor olmali. Bir terminal
penceresi acarak, "su -" komutunu calistirin (tirnaklar olmadan) ve
yetkili kullanici konumuna gecin.

Daha sonra, "915resolution -l" komutu ile bios'unuzdan cozunurluk
bilgilerini alin. Orada gorebileceginiz gibi, dizustunuz genis ekran
olmasina karsin onlar arasinda hic genis ekran cozunurlugu yok. Sizin
yerlestirmeniz gerekiyor.

Aradan kullanmayacaginiz bir cozunurlugu (ornegin 3a) secip, "915
resolution 3a 1280 800" komutunu calistirarak onun yerine bir genis
ekran cozunurlugu yerlestirin. Ctrl+Alt+Backspace tuslarina ayni anda
bastiginizda grafik ekran kapanip tekrar acilacak ve cozunurlugun
duzgun ayarlandigini goreceksiniz.

Bunu kalici hale getirmek icin /etc/conf.d/915resolution ayar
dosyasinin icine dosyadaki diger orneklerde oldugu gibi bir satir olarak
"3a 1280 800" ifadesini yerlestiriyorsunuz. Boylece her bilgisayariniz
acildiginda, Pardus cihazinizin bios'una giderek gerekli duzeltmeyi
otomatik yapiyor.

                   Doruk