[Pardus-kullanicilari] Kurulumda swap bölümüne gerek var mı?

ramazan akin akin.ramazan at gmail.com
2 Nis 2007 Pzt 22:18:01 EEST

demek ki her okuduğun her zaman geçerli değilmiş. ;)

> geçmişten gelen bilgiler işığında swap alanı ram in en az 2 en fazla
> 4 katı kadar olmalıdır. Linux için şimdiki sistemlerdeki  ram
kapasitelerine bakınca swapla pek işi olmuyor denebilir.

server sistemleri için windows nt 4.0 kullanıldığı zamanlardan kalma idi :)

> linux mantarisinde swap ayrı bolumde olmak szorunda denemez ancak
> sistem performansı acısından önemli bir avantaj sağlar.

bi yerlerden okumuştum. sanırım okuduklarımı arada bir tekrarlasam iyi olur.

alıntı:

http://www.belgeler.org/sag/sag_memory-management-swap-allocation.html

Takas alanı çeşitli diskler arasında bölünebilir. Bazı zamanlarda, disklerin
hızları ve erişim durumlarına göre, bu performans artışı sağlayabilir.
Birkaç değişik alternatif alan tablosu ile uğraşmak isteyebilirsiniz ama
bunun oldukça zor bir iş olduğunu ve aslında hiç birinin diğerine karşı
büyük bir üstünlüğünün olmadığını unutmayın.

Ç.N.: Günümüzdeki sabit disklerin boyutları gözönüne alındığında takas alanı
için MB hesabı yapmak yerine, izin verilen en büyük takas alanını ayırın
(2GB). Diskte yere ihtiyacınız olana kadar zaten gerçek takas alanı
ihtiyacınızı tespit etmiş olursunuz ve bu takas alanını küçülterek ihtiyaç
duyacağınız disk alanını buradan kazanırsınız. RAM'ler için GB'ların, sabit
diskler için onlarca gigabaytların konuşulduğu günümüzde ne kadar takas
alanı lazım hesabı yapmak abesle iştigaldir. İşin doğrusu budur.

düzelme için teşekkürler ;)

kolay gelsin.

02.04.2007 tarihinde Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> yazmış: