[Pardus-kullanicilari] Kandil Kutlamalari

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
1 Nis 2007 Paz 05:02:21 EEST

Merhaba Arkadaslar, Pardus'a Gonul verenler,

Kandil kutlama mesajlarini ben de okudum. Kiisel gorusum, her ne kadar
guzel bir davranis olarak gorunse de, bu mesajlarin listesinin amacina
yonelik bir kullanim olmadigi yonunde.

Unutmayalim ki attigimiz her mail listeye uye olan onbinlerce kisiye
gidiyor. Bu kisiler bu listeye pardus'u daha kolay kullanabilmek ve
karsilastiklari sorunlari cozebilmek icin uye olmus insanlar.

Cevremizdekilerin, bu gruptan konustugunuz ve yardimlastiginiz
insanlarin, ailemizin ve buyuklerimizin kandillerini,  kisiye ozel
email ve hatta telefon acarak kutlayabiliriz (sahsen oyle yapiyorum),
ama bu gruba mesaj attiginizda ve sizin gibi onbinlerce kisinin bu
gruba mesaj atabilecegini dusunurseniz, hem 10000'lerce okunmadan
gecilecek kandil mesajimiz olacak, hem de liste hedefinden sapip,
bilgi almaya calisan insalarin bu bilgiye ulasamamasina sebep
olabilecektir.

Nasil sokaga cikip onumuze gelenin kandilini veya kendimiz icin onemli
olan baska bir gunu kutlamiyorsak, burada da benzer sekilde genis bir
kitle oldugunu dusunup mesaj atmamamiz gerektigini dusunuyorum.

Mesaj atmayalim derken, sadece kandil icerikli bir mesajlar atmayalim,
ancak ornegin bir teknik konuda destek yaniti atiyor veya bir soru
soruyor, yorum yapiyor  olabilirsiniz, bu mesajinizin basina veya
sonuna kandil icin dileklerinizi de eklemeniz gayet guzel bir davranis
olacaktir.

Veya baska bir alternatif, listede kandil veya o onemli gun ile ilgili
hic mesaj atilmamis ise, ilgili mesaji atan ilk kisi, tum uyeler icin
tum uyelere "tum uyeler adina tum uyelerin kandili mubarek olsun" gibi
bir mesaj atsin, boylece herkes herkesin kandilini kutlamis olsun.
Daha fazla mesaj trafigine gerek olmasin.

Herkese hayirli geceler dilerim, bu mesajim ile posta kutularinizi
isgal ettigim icin simdiden ozur dilerim,

Emre Erenoglu